Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w październiku br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 2,68 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zmniejszył się on o 13,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednej z firm medialnych.
Drugą lokatę zajął naziemny kanał TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,53 proc., po wzroście o 104,03 proc. - największym w zestawieniu. Słaby wynik TVP Info rok temu był efektem tego, że od września ub.r. z anteny tej stacji znikły pasma lokalne, a kanał przestał być obecny w pakietach analogowych kablówek.
Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 0,97 proc. udziału, o 4,90 proc. mniej, niż w październiku 2013 roku. Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 0,96 proc., o 1,05 proc. wyższym, niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-kanalow-muzycznych-4fun-tv-traci-widzow-muzo-tv-na-samym-koncu ##
Największy spadek odnotowała zajmująca piąte miejsce Superstacja. Jej średni udział w październiku br. wyniósł 0,20 proc., po spadku o 20 proc. TVN24 Biznes i Świat, rok temu nadający jako TVN CNBC, zajął szóste miejsce. Wynik tego kanału uplasował się na poziomie 0,19 proc. i był wyższy aż o 216,7 proc. od wyniku jego poprzednika.
Przedostatnie miejsce w rankingu zajęła Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,16 proc. i był to najlepszy wynik tego kanału od początku jego monitorowania przez Nielsena cztery miesiące temu. W lipcu i sierpniu stacja ta miała po 0,12 proc. udziału, a we wrześniu - 0,13 proc. Od października br. Telewizja Republika jest dostępna na platformie nc+ (dowiedz się więcej).

Udział ostatniego w zestawieniu Polsat News 2 w październiku br. wyniósł zaś 0,08 proc, czyli o 100 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-na-czele-dziennikow-fakty-zyskaly-500-tys-widzow ##
Największy udział (3,50 proc.) wśród grup kanałów newsowych w październiku br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 54,87 proc. Średni udział kanałów Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat) wyniósł 2,87 proc. (spadek o 8,9 proc.), zaś Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) - 1,04 proc. (+ 5,05 proc.).
Na drugiej podstronie wyniki kanałów w grupie 16-49
W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych także było TVN24 z wynikiem 2,06 proc., po spadku o 6,36 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVP Info (1,02 proc. udziału, wzrost o 112,50 proc. - największy w rankingu). Natomiast na trzecią lokatę spadł Polsat News (0,80 proc.; w górę o 12,68 proc.).

Również i tutaj najwięcej straciła Superstacja - było to 12,50 proc. do 0,07 proc. udziału. W tej grupie przegrała ona z Telewizją Republika, której udział wyniósł 0,09 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych największy udział wśród widzów w wieku 16-49 lat miał TVN - było to 2,15 proc.











