Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w marcu br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 2,99 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 4,55 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,83 proc., po spadku o 8,12 proc. Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 0,99 proc. udziału, po wzroście o 2,06 proc.
Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 0,96 proc., o 25 proc. niższym niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.
Udział przedostatniego Polsat News 2 w marcu br. wyniósł zaś 0,10 proc, czyli o 66,67 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. To z kolei był największy wzrost w zestawieniu.

Ostatnia w zestawieniu była Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,09 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). To mniej niż w styczniu br., gdy telewizja ta miała 0,10 proc. udziału oraz w lutym - 0,12 proc. Trzeba dodać, że na początku tego roku stacja poszerzyła zasięg o sieć kablową Multimedia Polska (więcej na ten temat).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-na-czele-dziennikow-w-marcu-wydarzenia-stracily-najwiecej ##
Największy udział (3,98 proc.) wśród grup kanałów newsowych w marcu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 3,92 proc.
Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat), których średni udział wyniósł 3,12 proc. (spadek o 7,14 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 1,06 proc. (- 20,90 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w marcu 2015 roku było TVN24 z wynikiem 2,29 proc., po spadku o 10,89 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,23 proc. udziału, wzrost o 11,82 proc.), a trzeci był Polsat News (0,76 proc.; spadek o 28,97 proc. - największy w rankingu).
Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej zyskał Polsat News 2 - było to 68 proc. do 0,08 proc. udziału.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,59 proc. udziału, po spadku o 9,69 proc.











