Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w kwietniu br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,04 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 21,12 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,87 proc., ale był o 1,06 proc. wyższy niż rok wcześniej. Z czwartego na trzecie miejsce awansowała TVP Regionalna, która w ubiegłym miesiącu miała 0,97 proc. udziału, po spadku o 4,90 proc.
Zaś na czwartą pozycję spadł Polsat News z udziałem wynoszącym 0,94 proc. i zarazem o 9,62 proc. niższym niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.
Udział ostatniego Polsat News 2 w kwietniu br. wyniósł z kolei 0,10 proc, czyli o 66,67 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Kanał ten zanotował największy wzrost w zestawieniu.

Przedostatnia w zestawieniu była natomiast Telewizja Republika, której udział również wyniósł 0,10 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-style-na-czele-stacji-lifestylowych-polsat-play-wyzej-niz-tvn-turbo ##
Największy udział (4,01 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 13,60 proc.Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat), których średni udział wyniósł 3,12 proc. (wzrost o 2,30 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 1,04 proc. (- 5,45 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2015 roku było TVN24 z wynikiem 2,41 proc., po wzroście o 9,05 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,33 proc. udziału, wzrost o 46,15 proc.), a trzeci był Polsat News (0,75 proc.; spadek o 8,54 proc.).Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej zyskał Polsat News 2 - było to 50 proc. do 0,09 proc. udziału. Natomiast najwięcej straciła tutaj Superstacja - 9,09 proc. do 0,10 proc.Spośród grup kanałów informacyjnych w zeszłym miesiącu liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,65 proc. udziału, po wzroście o 8,61 proc.











