TVP Info zwiększyło wynik o połowę i pokonało TVN24. TV Republika przedostatnia

Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lutym 2015 roku zostało TVP Info, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu, wynoszący aż  51 proc. Z kolei najwięcej straciła TVP Regionalna.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,20 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 50,94 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.Na drugą lokatę spadł TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,82 proc., po spadku o 1,74 proc.

Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 0,98 proc. udziału, po spadku o 18,33 proc. - największym w zestawieniu.

Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym również 0,98 proc., o 15,52 proc. niższym, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

TVN24 Biznes i Świat, nadający od stycznia ub.r., zajął piąte miejsce. Wynik tego kanału uplasował się na poziomie 0,32 proc. (rok wcześniej nie był monitorowany).

Dwa oczka niżej w rankingu uplasowała się Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,12 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). To więcej niż w styczniu br., gdy telewizja ta miała 0,10 proc. udziału. Na początku roku stacja poszerzyła zasięg o sieć Multimedia Polska (więcej na ten temat).

Udział ostatniego Polsat News 2 w lutym br. wyniósł zaś 0,10 proc, czyli o 42,86 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes.

Największy udział (4,18 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 25,90 proc.

Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat - dane dla tej stacji są tylko dla lutego br.), których średni udział wyniósł 3,14 proc. (wzrost o 9,41 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 1,08 proc. (- 12,20 proc.).

 

 

 

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych w lutym 2015 roku było TVN24 z wynikiem 2,22 proc., po spadku o 0,45 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVP Info (1,31 proc. udziału, wzrost o 65,82 proc. - największy w rankingu). Natomiast na trzecią lokatę spadł Polsat News (0,75 proc.; w dół o 17,58 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,51 proc. udziału, po wzroście o 12,56 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące