TVP jako pierwsza w Europie przetestuje transmisję w technologii 4k

Telewizja Polska w październiku br. przeprowadzi transmisję testową w technologii 4k w ramach telewizji hybrydowej. - To będzie pierwszy taki test w Europie - mówi Wirtualnemedia.pl Wiesław Łodzikowski, szef TVP Technologie.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Technologia 4K umożliwia oglądanie obrazu o rozdzielczości 3840 na 2160 pikseli. To cztery razy większa rozdzielczość niż ta jaką oferuje technologia HD. Test sygnału 4k z dźwiękiem dookólnym dolby digital nadawanego przez internet i odbieranego w ramach technologii HbbTV będzie miał miejsce na stoisku TVP podczas 41. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE 2014. Odbędzie się ona w Łodzi w dniach od 6 do 9 października br.

To nie będzie pierwszy test technologii 4k realizowany przez TVP. Poprzedni miał miejsce podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii. Dokonano wtedy odbioru testowego sygnału 4k z transmisją meczu nadawanego z satelity Eutelsat 10°E. Technologia 4K jest już wykorzystywana przez TVP w Ośrodku Dokumentacji i Zbiorów Programowych. Jest jednym z formatów używanych przy zapisie cyfrowym zrekonstruowanych taśm światłoczułych ze zbiorów archiwalnych TVP.

Łodzikowski informuje Wirtualnemedia.pl, że Telewizja Polska nie ma planów nadawania sygnału 4K w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, bo na multipleksach nie ma na to miejsca. Dodaje jednak, że technologia ta może być używana w przyszłości przy emisji przez internet.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska