TVP: nc+ i Cyfrowy Polsat boją się TVP ABC. Operatorzy: to nieprawda

Kanał TVP ABC poinformował, że platformy cyfrowe przedłużają negocjacje w sprawie włączenia stacji do oferty, bo obawiają się, że odbierze ona widzów należącym do nich kanałom dziecięcym. Operatorzy twierdzą, że wcale tak nie jest.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
TVP: nc+ i Cyfrowy Polsat boją się TVP ABC. Operatorzy: to nieprawda

- Negocjacje z takimi operatorami jak: nc+ i Cyfrowy Polsat przedłużają się ze względu na fakt, że TVP ABC jest bezpośrednią konkurencją kanałów należących do tych operatorów (chodzi o kanały: Mini Mini i Jim Jam). Dodatkową przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być bardzo dobre wyniki oglądalności, jakie osiągnął kanał TVP ABC w ostatnich miesiącach, które zarazem wpłynęły na słabszą oglądalność wyżej wymienionych kanałów konkurencyjnych - napisała na Facebooku redakcja kanału TVP ABC.

Cyfrowy Polsat twierdzi jednak, że to co podaje TVP, nie jest prawdą. - Jesteśmy zainteresowani wprowadzeniem kanału TVP ABC na naszą platformę, a takie stanowisko nadawcy w trakcie prowadzonych rozmów mocno nas dziwi. Niestety, jak dotychczas nie udało nam się porozumieć co do warunków współpracy i jest to jedyny powód braku dostępności tej stacji na naszej platformie. Wierzymy jednak, że wkrótce się to zmieni - informuje Wirtualnemedia.pl Olga Zomer, rzecznik prasowa Cyfrowego Polsatu

- Naszym nadrzędnym celem jest zawsze zapewnienie jak najlepszej i jak najbardziej wszechstronnej oferty programowej abonentom platformy nc+. Podobnymi zasadami kierujemy się przy doborze kanałów dziecięcych dostępnych na platformie - mówi z kolei Arkadiusz Mierzwa, dyrektor komunikacji i PR w platformie nc+.

Operator podkreśla, że kanał MiniMini+ ma bardzo silną markę i przez lata zgromadził liczne grono widzów. Mierzwa przytacza dane Nielsen Audience Measurement za okres od 14 do 20 kwietnia br., z których wynika, że udział MiniMini+ w grupie 4-12 wyniósł 3,78 proc., a TVP ABC - 3,99 proc. przy zasięgach technicznych wynoszących odpowiednio ok. 41 proc. i 56 proc. - To pokazuje, że z tygodnia na tydzień efekt nowości ustępuje i oglądalność MiniMini+ rośnie względem TVP ABC, mimo że ta ostatnia stacja jest dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej - mówi Mierzwa.

Natomiast jeszcze w marcu br. udział TVP ABC w rynku wśród wszystkich widzów wynosił 0,78 proc., MiniMini+ - 0,53 proc., a Polsat JimJam - 0,2 proc. (zobacz dane wszystkich stacji dziecięcych).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style