SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP Sport znokautował konkurencję. Eurosport o 66 proc. w dół

W lutym 2014 roku nowym liderem oglądalności wśród stacji sportowych został TVP Sport, który relacjonował igrzyska olimpijskie w Soczi. Największy wzrost w zestawieniu zanotował Canal+ Sport, z kolei najwięcej stracił Eurosport.

Udział TVP Sport w lutym 2014 roku wyniósł 0,61 proc., czyli o 69,44 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W lutym 2013 roku stacja ta była trzecia. Należy jednak wziąć pod uwagę, iż w zeszłym miesiącu TVP Sport obszernie relacjonował zimowe igrzyska olimpijskie w Soczi.

Druga lokata należała do Polsatu Sport, którego udział zmniejszył się o 42,37 proc. do poziomu 0,34 proc.

Na ostatnim miejscu podium ulokował się Eurosport, który rok wcześniej był liderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 0,33 proc., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 66,33 proc.

Z kolei największy wzrost zanotował Canal+ Sport, który awansował z pozycji siódmej na piąte. Jego udział w analizowanym miesiącu zwiększył się bowiem o 100 proc. do 0,22 proc.

Stacja

Wszyscy 4+

luty 2013

luty 2014

SHR %

SHR %

TVP Sport

0,36%

0,61%

Polsat Sport

0,59%

0,34%

Eurosport

0,98%

0,33%

Polsat Sport News

0,26%

0,25%

Canal+ Sport

0,11%

0,22%

Eurosport2

0,13%

0,13%

Polsat Sport Extra

0,10%

0,09%

Orange Sport

0,14%

0,09%

nSport

0,08%

0,08%

Extreme Sports

0,07%

0,07%

Sportklub

0,02%

0,01%


Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce również zajął kanał TVP Sport (0,69 proc. udziału; po wzroście o 146,43 proc. - największym w zestawieniu), który rok wcześniej był trzeci.

Z pierwszego na drugie miejsce spadł Polsat Sport (0,31 proc. udziału; w dół o 53,73 proc.). Natomiast z siódmej na trzecią lokatę awansował Canal+ Sport (0,30 proc.; + 100 proc.). Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Eurosport - było to 59,70 proc.

Stacja

Wszyscy 16-49

luty 2013

luty 2014

SHR %

SHR %

TVP Sport

0,28%

0,69%

Polsat Sport

0,67%

0,31%

Canal+ Sport

0,15%

0,30%

Eurosport

0,67%

0,27%

Polsat Sport News

0,25%

0,25%

Polsat Sport Extra

0,13%

0,13%

Eurosport2

0,18%

0,12%

Extreme Sports

0,11%

0,12%

Orange Sport

0,16%

0,10%

nSport

0,10%

0,10%

Sportklub

0,02%

0,01%

 


 

Dołącz do dyskusji: TVP Sport znokautował konkurencję. Eurosport o 66 proc. w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wkm
No i co TVP Sport po takim wzroście, skoro i tak na transmisji Igrzysk jedynie stracili pieniądze? Nikt nie zacznie nagle oglądać tego kanału dłużej. Były Igrzyska to się oglądało.
Udział w rynku po Soczi wróci do normy - TVP Sportowi spadnie, Eurosportowi wzrośnie i tyle. Różnica taka, że Eurosport nie narobił sobie długów, by za wszelką cenę płacić horrendalne stawki MKOLowi.
odpowiedź
User
skubi
Taki jest los każdego nadawcy publicznego w Europie: musi transmitować takie wydarzenia, a zarabiają wielkie związki sportowe. Ale TVP bardzo inteligentnie użyło Soczi do rozreklamowania TVP INFO po ubiegłorocznej zmianie. I ten wzrost jest trwalszy. Patrz wkm, na cały las a nie na pojedyncze drzewa... :)
odpowiedź
User
Piotr
Nadawcy publiczni są zrzeszeni w EBU i gdyby chcieli to mogliby ustalić maksymalną stawkę opłat za igrzyska olimpijskie. Komitet Olimpijski nie mógłby sobie pogrywać z organizacją zrzeszająca nadawców dla kilkuset milionowej, bogatej widowni, tak jak może sobie pogrywać z pojedynczymi, np. polskimi nadawcami. Gdyby EBU zbiorowo nie wykupiło praw to KO dopasowałby ceny do poziomu dyktowanego przez EBU. Widać EBU z jakiegoś powodu nie chce... BBC udźwignie te chore stawki dla prestiżu, TVP zrobi to za nasze pieniądze i kosztem innych programów.
odpowiedź