SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP straciła 5 proc. widowni, ale dalej wyprzedza Polsat ze stacjami ZPR i TVN z Discovery. Szczyt oglądalności na „Faktach”

W ub.r. udział 12 stacji Telewizji Polskiej w rynku oglądalności zmalał o 4,9 proc., ale nadawca z 27,95 proc. pozostał liderem wśród głównych podmiotów. Telewizja Polsat miała 23,92 proc. udziału, a Grupa TVN - 21,81 proc. TVN dobowy szczyt oglądalności notuje w czasie „Faktów”, TVP1 - podczas „Teleexpressu” i „Wiadomości”, Polsat - w czasie „Wydarzeń”, a TVP2 - w wieczornym paśmie serialowym.

PAP / Grzegorz Jakubowski Article

Łączna oglądalność minutowa 12 kanałów Telewizji Polskiej w ub.r. wyniosła 1,782 mln widzów, o 118,9 tys. mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 6,2 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Udział stacji TVP w rynku oglądalności wyniósł natomiast 27,95 proc., po spadku o 1,43 pkt proc., czyli 4,9 proc. Dlaczego to niższy spadek procentowy niż w przypadku liczby widzów? W ub.r. zmalała ogólna liczba osób oglądających telewizję.

Na łącznym zmniejszeniu się udziału Telewizji Polskiej zaważył spadek wyniku TVP1 - o 1,51 pkt proc. do 9,59 proc. (to 13,6 proc. w dół). Zmalał też wynik TVP2 (o 0,45 pkt proc. do 7,87 proc.), ale to spadek podobny jak w przypadku TVN i Polsatu, o czym szerzej w dalszej części tekstu.

Z drugiej strony udział TVP Info wzrósł o 0,57 pkt proc. do 3,83 proc. (to 17,5 proc. w górę), a TVP ABC - o 0,26 pkt proc. do 1,18 proc. (to aż 28,3 proc. w górę). Natomiast wynik TVP Rozrywka zmalał o 0,1 pkt proc. do 0,99 proc. (czyli o 9,2 proc.), a TVP Polonia - o 0,18 pkt proc. do 0,17 proc. (to aż 48,6 proc. w dół).

Jeśli chodzi o Telewizję Polsat, to jej główny kanał zanotował w ub.r. spadek udziału o 0,54 pkt proc. do 10,91 proc. (to 4,7 proc. w dół). Udział Polsat2 zmalał o 0,05 pkt proc. do 1,47 proc., wynik Polsat News - wzrósł o 0,03 pkt proc. do 1,14 proc., a wyniki Super Polsatu podskoczył o 0,36 pkt proc. do 0,78 proc. (to aż 85,7 proc. w górę).

Z kolei TVN zanotował spadek o 0,5 pkt proc. do 9,87 proc. (czyli o 4,8 proc.), a TVN24 - wzrost o 0,46 pkt proc. do 4,27 proc. (12,1 proc. w górę).

Wynik TTV zwiększył się o 0,18 pkt proc. do 1,78 proc. (czyli o 11,2 proc.), a HGTV - o 0,33 pkt proc. do 0,42 proc. (to aż 467 proc. w górę). TVN Style zanotował spadek o 0,03 pkt proc. do 0,67 proc., TVN Turbo - wzrost o 0,03 pkt proc. do 0,54 proc., a TVN Fabuła - o 0,06 pkt proc. do 0,32 proc.

W czołowej dwudziestce są tylko cztery stacje niedostępne w naziemnej telewizji cyfrowej: TVN24, TVP Seriale, Polsat2 i Polsat News.

W ub.r. stacje Telewizji Polskiej miały łącznie 27,95 proc. udziału w rynku oglądalności, kanały Telewizji Polsat - 23,92 proc., a stacje Grupy TVN - 21,81 proc. udziału.

Pod koniec ub.r. CyfrowyPolsat kupił od ZPR Media za ok. 103 mln zł 100 proc. udziałów spółek nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz 34 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV. W ub.r. stacje Grupy ZPR Media miały 2,21 proc. udziału w rynku oglądalności.

Z kolei w marcu br. sfinalizowano przejęcie Scripps Networks Interactive, właściciela Grupy TVN, przez Discovery za ok. 14,6 mld dolarów. W Polsce kanały Discovery miały w ub.r. 2,45 proc. udziału w rynku oglądalności.

Telewizja Polsat ze stacjami ZPR Media miałaby w ub.r. 26,13 proc. udziału, a Grupa TVN z kanałami Discovery - 24,35 proc.

Największym z pozostałych nadawców jest Telewizja Puls, której dwie stacje, emitowane w naziemnej telewizji cyfrowej, miał w ub.r. 4,78 proc. udziału w rynku oglądalności.

Stacje innych nadawców zanotowały w sumie 16,79 proc. udziału.

Wszystkie cztery główne kanały telewizyjne najwyższą oglądalność osiągają późnym popołudniem i wieczorem, ale o różnych godzinach. TVN szczyt (ok. 2,8 mln widzów) notuje w czasie „Faktów”, TVP2 - ok. godz. 21, kiedy w dni powszednie pokazywane są hitowe seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”.

Oglądalność minutowa TVP1 w czasie „Teleexpressu” zbliża się do 2,5 mln widzów, a w czasie głównego wydania „Wiadomości” - przekracza ten poziom. Natomiast Polsat w szczycie oglądalności w czasie głównego wydania „Wydarzeń” ma nieco ponad 2 mln widzów.

Stacja Zygmunta Solorza jest liderem przeciętnej oglądalności w godz. 6-13. Największą przewagę nad konkuretntami ma w paśmie 6-8, ponieważ emituje wtedy „Nowy dzień z Polsat News”, podczas gdy u konkurencji przeważają powtórki.

Dołącz do dyskusji: TVP straciła 5 proc. widowni, ale dalej wyprzedza Polsat ze stacjami ZPR i TVN z Discovery. Szczyt oglądalności na „Faktach”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kto to robi
kto robi takie zestawienie i po co?
Gdzie jest grupa komercyjna?? Przecież o to chodzi w tym biznesie
12 8
odpowiedź
User
Seba
Spadki byly do przewidzenia dlatego Polsat z Tvnem maja coraz wiecej kanalow tematycznych by moc zaoferowac caly czas ciekawą oferte reklamową. W TVP tez jest potencjal na conajmniej kilka kanalow tematycznych ktore same sie obronia.
Bede caly czas powtarzal (konsolidache rynku byly do przewidzenia) ze tvp z pr powinny sie polaczyc tudziez dzialac razem z jednego miejsca a zaoszczedzona kase (zarzady infrastruktura itp) inwestować zwlaszcza w osrodki regionalne. W tvp powinien byc sprzet 4K, polaczenie struktur pozwolilo by na nie dublowanie sie tematami a zajecie sie tez innymi jak i produkowaniu w kooperacji programow wspolnych.
Ps w przysslym roku Skoki beda juz w TVN/Eurosport wiecej sportu pojawi sie tez na pozostalych naziemnych stacjach grupy tvn. Pozostaje wiec robic dobrej jakosci programy a do tego LUDZIE sprzęt, .jak i kasa potrzebna
Wszystkie kanaly tvp powinny byc w jakosci HD dostepne takze w internecie, Polskie radio nadawac w Dab+, wszystkotez na naziemnych MUXach
17 0
odpowiedź
User
Seba
Ale byków nastrzelałem z rana. Chyba czas na większego smartfona lub patrzenie na to co się pisze
3 0
odpowiedź
User
Kalinoś
kto robi takie zestawienie i po co?
Gdzie jest grupa komercyjna?? Przecież o to chodzi w tym biznesie


W pełni się zgadzam - ludzi od 50 roku wzwyż należy zagazaować i zakopać - zwłaszcza wszelkiej maści przedsiębiorców, kadry managerskie, lekarzy specjalistów, ordynatorów, radców prawnych, architektów generujących najwyższe stany posiadania. Ci ludzie nie powinni móc korzystać z życia, a tym bardziej móc oglądać TV - zwłaszcza publiczną.
5 6
odpowiedź
User
bolo
fajnie
0 0
odpowiedź
User
Do Seba
Masz rację, trzeba patrzeć wizjonersko/ przyszlościowo, bez odważnych ruchów Polskie Media za chwilę obudzą się w reką w nocniku. TVP przy takich zasobach osobowych powinna mieć co najmniej 50% rynku, tak samo Radio. O wynikach radia aż żal pisać niestety i za chwilę nie będzie czego zbierać.
4 1
odpowiedź
User
AS
Czytam te komentarze i że zdziwienia mi szczęka opada. Dlaczego wszyscy skupiacie się na kwestiach finansowych technicznych A nikt z was nie rozumie że przyczyną upadku mediów publicznych jest haniebną propagandą Pis-owska, kłamstwa, manipulacje, totalny brak rzetelnego dziennikarstwa. Ludzie się odwracają od mediów publicznych bo widzą co się dzieje. I rzadne nowoczesne technologie nie dadzą mediom publicznym 50%towego lub większego udziału w rynku jeśli widz i słuchacz nie będzie widział rzetelnego dziennikarstwa pozbawionego manipulacji i kłamstw.
6 5
odpowiedź
User
Seba
Ale my to doskonale wiemy ale ile razy można o tym wspominać.
Nie zmienia to faktu, że jest jak jest i tvp czasami się do czegoś przydaje czego w komercyjnych stacjach nie ma i nigdy nie będzie.
Zatem mam dalej płakać w kącie czy odnieść się do bieżącej sytuacji?
Pieniądze na Polskie Media ida z kasy podatnika,
Widzialeś/aś kiedyś np. serie BBC w Jedynce? Takich ujeć przestarzalym sprzetem nakrecic sie nie da a Polska to bardzo piękny kraj i trzeba się też łudzić ( czasami tym PiSdzielcom coś jednak wychodzi) że kiedyś przyjdzie zmiana i fajnie jakby było z czego zbierać, więc fajnie zeby chociaż dobrej jakości sprzet po tej ekipie pozostał.
Bo jak tak dalej będzie to reklamodawcy wszyscy uciekną, najciekawsze wydarzenia sportowe już ma konkurencja ( Discovery czyli właściciel TVNu ma wszystkie a teraz mając naziemną tv w ofercie dzielić sie nie bedzie musiał) zamiast zatem podwójnie sie na media dokładać lepiej by z sensem teraz te pieniadze byly wydawane by na jakies ciekawe produkcje tudziez zakup licencji zostalo.
3 4
odpowiedź
User
wertyuio
Wie ktoś może jaką wczoraj oglądalność miała Druga Szansa i Za marzenia?
1 0
odpowiedź
User
Z chęcią wreszcie włączam telewizor
Niech sobie gadają co chcą, gołym okiem widać, że po 2015 TVP stała się wreszcie telewizja misyjną.

Ze zlewni tabloidowej której symbolem był Kraśko jako szef Wiadomości teraz mamy medium podejmując istotne dla tego społeczeństwa tematy. Są zaangażowani, co się może nie podobać, ale na agendę wreszcie trafiają takie tematy jak patriotyzm jutra, trudne tematy polsko-zydowskie, czy złodziejska reprywatyzacja. Ci było wcześniej? Makabra i sensacja.

Jeśli mam wybierać wolę TVP w dzisiejszym kształcie.
2 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing