TVP1 i Polsat liderami rynku w 2014 roku. TVP2 ostro w dół

W 2014 roku liderem oglądalności w całym rynku telewizyjnym była TVP1, natomiast w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat, któremu udało się wyprzedzić TVN. Wszystkie główne kanały zanotowały spadki widowni, a najwięcej straciła TVP2.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Pozycję lidera rynku telewizyjnego w 2014 roku udało się utrzymać Jedynce. Jej udział spadł jednak o 6,76 proc.  do 12,27 proc. - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu ponownie znalazł się Polsat, którego udział w 2014 roku zmalał o 3,43 proc. - najmniej w tzw. wielkiej czwórce. Jego wynik uplasował się na poziomie 11,84 proc. Ostatnie miejsce na podium zajął TVN z udziałem wynoszącym 11,68 proc. po spadku o 6,78 proc.

Największy spadek wśród głównych kanałów zanotowała Dwójka, będąca bez zmian na pozycji czwartej. Jej wynik zmalał w 2014 roku o 8,73 proc. i wyniósł 9,41 proc.

Łączny udział tzw. wielkiej czwórki w 2014 roku wyniósł 45,20 proc., podczas gdy w 2013 roku było to 48,26 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-audience-measurement-powiekszyl-panel-mniejszy-odsetek-domow-z-satelita ##

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemna stacja TVN7, którego udział, wynoszący 3,53 proc., się nie zmienił. Oczko niżej znalazł się także nadający naziemnie kanał TV Puls (3,11 proc.; wzrost o 0,97 proc.), natomiast siódme miejsce zajęła informacyjna stacja TVN24 (2,99 proc.; w dół o 3,86 proc.). Była to najwyżej sklasyfikowana telewizji kablowo-satelitarna.

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze stacje: TVP Info (wzrost o 10 proc.), TV4 (spadek o 9,46 proc. – największy w rankingu) i Polsat 2 (- 6,15 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu top 20 stacji 2014 roku zanotowała będąca na miejscu 14. TVP Regionalna, której udział wzrósł aż o 202,78 proc. Kanał ten ruszył jednak dopiero 1 września 2013 roku.

 

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera w ub.r. należała do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Stało się tak, mimo że kanał ten zanotował spadek udziału względem 2013 roku o 1,55 proc. do 13,30 proc.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN. Jego wynik zmalał bowiem o 7,23 proc. i wyniósł 12,95 proc. Na trzecim miejscu znalazła się TVP1, tracącą 4,52 proc. do 9,08 proc.

Czwarta w 2014 roku była TVP2. Zanotowała ona największy spadek w tzw. wielkiej czwórce i zarazem w całym top 20 stacji, wynoszący aż 8,19 proc. Udział Dwójki spadł do 8,18 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji w 2014 roku uplasował się na poziomie 43,51 proc. względem 45,89 proc. rok wcześniej.

Piąte miejsce w grupie 16-49 zajęła TV Puls, której wynik poszedł do góry o 6,55 proc. do 3,58 proc. Spadki zanotowały za to zajmujące kolejne miejsca stacje TVN7 (spadek o 6,18 proc.) i TV4 (- 1,37 proc.)

Największy wzrost w zestawieniu (wynoszący 89,13 proc.) odnotowała będąca na pozycji 20. TVP Rozrywka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?