Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w 2014 roku pierwsze miejsce utrzymała TVP1 - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do 2013 roku zmniejszył się o 14,09 proc. i wyniósł 15,42 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród tzw. wielkiej czwórki.
Drugie miejsce zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,18 proc., po spadku w skali roku o 3,68 proc.
Na ostatniej pozycji podium sklasyfikowana została TVP2. Jej średni wynik w zeszłym roku zmniejszył się o 12,58 proc. i wyniósł 11,47 proc. Z kolei czwartą lokatę zajął TVN, którego udział zmalał o 5,35 proc. do 11,14 proc.
Tuż za czołową czwórką uplasowało się TVP Info, które w 2013 roku zajmowało miejsce siódme. Średni udział tej stacji w zeszłym roku wyniósł 5,36 proc., po wzroście o 12,30 proc.

Szóste miejsce zajęła stacja TV Puls, która w ub.r. miała 5,26 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,91 proc. (wówczas kanał ten był piąty). Za to udział kanału Puls 2 poszedł do góry o 7,59 proc. do 3,82 proc. Dzięki temu kanałowi udało się awansować o jedno oczko na miejsce ósme. Natomiast na siódmej pozycji znalazł się TVN7 (4,57 proc. udziału, spadek o 11,26 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-audience-measurement-powiekszyl-panel-mniejszy-odsetek-domow-z-satelita ##
Największym wzrostem w zestawieniu - o 170,89 proc. do 2,14 proc. - pochwalić się mogła TVP Regionalna. Stacja ta awansowała z miejsca 12. na 19. Trzeba jednak dodać, że TVP Regionalna ruszyła dopiero 1 września 2013 roku.
Z kolei najwięcej stracił Polsat Sport News, który spadł z lokaty 18. na 23. Kanał ten zanotował spadek udziału wynoszący 28,87 proc. do 0,69 proc.

Na drugiej podstronie wyniki w grupie wiekowej 16-49
W grupie komercyjnej 16-49 w 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,32 proc. zanotowała jednak - względem poprzedniego roku - spadek o 2,75 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 0,87 proc. do 12,53 proc. Podium zamyka TVP1, której średni wynik w analizowanym okresie wyniósł 10,18 proc., po spadku w skali roku o 15,80 proc. Natomiast na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (9,20 proc.; w dół aż o 17,78 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 9,22 proc. do 6,99 proc. Natomiast oczko niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która w porównaniu do 2013 roku awansowała z miejsca ósmego (4,83 proc. udziału; do góry o 8,78 proc.). Wynik Puls 2 w tej grupie był lepszy m.in. od udziałów TVN7 (4,62 proc.) i TV4 (4,59 proc.).

Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła TVP Regionalna, której udział poszedł do góry o 180,43 proc. do 1,29 proc.
Zaś najwięcej również i w tym ujęciu stracił Polsat Sport News - było to 27,91 proc. do 0,62 proc.
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.











