TVP1 i TVP2 mocno w dół w lutym. Polsat wyprzedził TVN w grupie 16-49

W lutym br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat, który wyprzedził TVN. Największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem lutego 2014 roku zmniejszył się o 15,83 proc. i wyniósł 12,71 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z czwartej na drugą pozycję awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 3,62 proc. do 11,16 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się TVN. Jego wynik to 10,83 proc., po spadku o 7,12 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pan-kulka-mowi-do-gwiazd-w-wiosennym-spocie-tvn-wideo ##

Natomiast z drugiego na czwarte miejsce spadła TVP2 (9,48 proc.; w dół o 18,56 proc. - najbardziej w rankingu). Należy jednak pokreślić, że w lutym 2014 roku TVP1 i TVP2 pokazywały relacje z igrzysk olimpijskich, co dało tym stacjom bardzo dobre wyniki oglądalności.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 49,17 proc. w lutym 2014 roku do 44,18 proc. w lutym 2015 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gwiazdy-polsatu-prezentuja-wiosenna-ramowke-w-rytm-love-is-in-the-air-wideo ##

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,43 proc. (bez zmian w porównaniu do lutego 2014 roku).

Z siódmego na szóste miejsce awansował konkurencyjny kanał TV Puls (3,22 proc.; wzrost o 12,98 proc.). Zaś na siódme miejsce spadła stacja TVP Info, która rok wcześniej była szósta. Jej wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - bowiem o 11,89 proc. do 3,20 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,30 proc., po wzroście o 8,57 proc. Spadek odnotował TVN, który spadł na pozycję drugą. Jego wynik zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,22 proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,57 proc udziału; spadek aż o 27,62 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,20 proc., w dół o 17,17 proc.).

W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 25,08 proc. do 3,99 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/z-roku-na-rok-coraz-dluzej-ogladamy-telewizje-raport-ogladalnosci-za-2014-rok ##

W lutym 2014 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość” TVP2, którego najchętniej oglądany odcinek - pokazany 2 lutego - oglądało 7,19 mln osób.

Drugie miejsce zajęło wydanie „Teleexpressu” TVP1 z 1 lutego, które śledziło średnio 5,97 mln widzów.

Ostatnie miejsce podium należało do innego serialu Dwójki - „Na dobre i na złe”, którego odcinek z 4 lutego śledziło średnio 5,73 mln widzów.

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a jedna - do TVN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą