Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem marca 2013 roku zmniejszył się o 9,07 proc. i wyniósł 13,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji znalazł się TVN, którego udział zmalał o 4,80 proc. i wyniósł 12,68 proc. Na podium jest jeszcze Polsat z wynikiem na poziomie 12,44 proc., o 4,67 proc. niższym niż rok wcześniej. Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł tylko 9,71 proc. Stacja ta zanotowała też największy spadek wśród stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę” - było to 11,73 proc.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 52,14 proc. do 48,26 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 3,13 proc. do 3,41 proc. Oczko niżej znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu. Jego udział poszedł do góry o 7,29 proc. i wyniósł 3,41 proc.

Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który spadł z miejsca szóstego na dziewiąte. Zanotował on spadek o 18,39 proc., a jego wynik to 2,53 proc.
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do stacji TVN, której udział w marcu br. spadł o 3,94 proc. do poziomu 14,39 proc. Był to najmniejszy spadek wśród głównych stacji.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat z udziałem wynoszącym 14,01 proc. po spadku o 5,15 proc. Trzecia pozycja należała do TVP1 (9,72 proc., - 11,72 proc.), a na czwartej znalazła się TVP2. Jej udział zmalał aż o 14,45 proc., czyli najbardziej wśród głównych stacji i wyniósł 8,41proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem marca 2013 roku zanotowała wzrost udziału o 11,15 proc. do 3,41 proc. Rok wcześniej kanał ten był siódmy.

Największy wzrost udziału w top 10 grupy komercyjnej, wynoszący aż 65,22 proc. zanotował kanał TVP Seriale, a najwięcej stracił Polsat 2 - było to 16,09 proc.
Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 15,37 proc., po spadku o 6,11 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,49 proc. udziału; w dół o 0,74 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (9,15 proc.; - 6,25 proc.) i TVP2 (7,73 proc.; - 13,34 proc.).
W marcu 2014 roku największą widownię zgromadził odcinek serialu „M jak miłość”, nadany 11 marca br. Obejrzało go 7,39 mln widzów. Drugie miejsce zajęło emitowane w TVP1 „Ranczo” z widownią na poziomie 6,45 mln osób. Na podium uplasował się jeszcze serial ”Na dobre i na złe” (5,9 mln).W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo dwanaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwa miejsca zajął Polsat, a jedno - TVN.












