SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 liderem, ale sporo traci. Mecz Japonia-Polska hitem tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził mundialowy mecz Japonia-Polska. Wśród stacji nadal liderem zarówno w 4+ jak i w 16-49 była TVP1, na dziesiąte miejsce spadło TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu - w okresie od 25 czerwca do 1 lipca 2018 roku - najwięcej widzów zgromadził mundialowy mecz Japonia-Polska, który w TVP1 oglądało 7,67 mln widzów, co przełożyło się na 64,55 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło piłkarskie studio pomiędzy pierwszą a drugą połową meczu Polaków z Japonią na tegorocznych MŚ w piłce nożnej, które na głównej antenie zgromadziło 6,54 mln oglądających (54,20 proc. udziału).

Podium uzupełnia spotkanie Chorwacji z Danią. Pojedynek pokazany w niedzielę w samej TVP1 miał 4,63 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 30,60 proc.

W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 8 meczów mundialu. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości ich oglądalność jest jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmituje TVP Sport, na którym gromadzą one dodatkowe kilkaset widzów (a czasem nawet ponad 1 mln; w przypadku meczów Polaków jest to nawet niemal 2 mln).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 25 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 2,73 mln widzów (23,79 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,29 mln widzów (emisja 28 czerwca; 15. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Japonia-Polska który miał 3,06 mln osób, co dało Jedynce 68,82 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do studia w trakcie meczu reprezentacji Polski z Japonią (2,75 mln widzów; 62,03 proc. udziału), a podium uzupełnia mundialowe spotkanie Chorwacji i Danii (2,18 mln widzów; 34,86 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 4,41 pkt. proc. do 12,79 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,32 proc. (w dół o 0,26 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,27 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,53 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,08 pkt. proc. do 7,23 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,83 proc. do 37,61 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4, który awansował z miejsca szóstego (wzrost o 0,34 pkt. proc. do 3,95 proc.). Z piątego na szóste miejsce spadł TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł również 3,95 proc. (minimalnie niższy AMR względem Czwórki), po spadku względem poprzedniego o 0,77 proc. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca ramówka kanału skupia się tylko na mundialu.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też była TVP1. Udział tej stacji zmniejszył się o 5,41 pkt. proc. do 11,95 proc. Wynik drugiego TVN (który awansował z miejsca drugiego) uplasował się na poziomie 9,84 proc. (do góry o 0,55 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Polsat (+ 0,09 pkt. proc. do 9,46 proc.), który spadł z pozycji wicelidera oraz Dwójka (- 0,04 pkt. proc. do 6,96 proc.).

W tym ujęciu TVP Sport zajął 5. miejsce (- 1,38 pkt. proc. do 4,10 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (w dół o 5,16 pkt. proc. do 11,69 proc.).

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, ale sporo traci. Mecz Japonia-Polska hitem tygodnia

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Brak TVP Info w grupie komercyjnej tragedia... Ale 1z10 nawet w TOP20 grupy komercyjnej, fakt, że przez mecz, ale bardzo cieszy :) Orientuje się ktoś jak wyglądała w niedziele oglądalność Familiady i Koła fortuny? :) Z góry dziękuję!
odpowiedź
User
gdyk
Brak TVP Info w grupie komercyjnej tragedia... Ale 1z10 nawet w TOP20 grupy komercyjnej, fakt, że przez mecz, ale bardzo cieszy Orientuje się ktoś jak wyglądała w niedziele oglądalność Familiady i Koła fortuny? Z góry dziękuję!


Familiadę i Koło fortuny powtarzają, więc oglądalność nie musi być wysoka. Jeden z dziesięciu mimo powtórek bardzo ładnie, znalazł się we wszystkich 3 grupach.
odpowiedź
User
Widz
Brak TVP Info w grupie komercyjnej tragedia... Ale 1z10 nawet w TOP20 grupy komercyjnej, fakt, że przez mecz, ale bardzo cieszy Orientuje się ktoś jak wyglądała w niedziele oglądalność Familiady i Koła fortuny? Z góry dziękuję!


Familiadę i Koło fortuny powtarzają, więc oglądalność nie musi być wysoka. Jeden z dziesięciu mimo powtórek bardzo ładnie, znalazł się we wszystkich 3 grupach.

Wiem, wiem, ale po prostu ciekawi mnie jaką oglądalność zbijają powtórki tych teleturniejów. :)
odpowiedź