TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc.

W lutym br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN, który w połowie miesiąca wprowadził nową ramówkę. Ratingowym hitem był serial „M jak miłość”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2016 roku należało do TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2015 roku spadł o 4,25 proc. i wyniósł 12,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 0,37 proc. do 10,79 proc. Stacja ta w połowie lutego br. wprowadziła wiosenną ramówkę. Z kolei na ostatnią lokatę podium spadł Polsat. Jego wynik w porównaniu do lutego 2015 roku zmalał o 3,76 proc. do 10,74 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,61 proc. udziału; w dół o 9,18 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,18 proc. w lutym 2015 roku do 42,31 proc. w lutym 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,44 proc., po wzroście o 21,99 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,34 proc.; wzrost o 4,38 proc.), TV4 (3,29 proc.; do góry o 7,87 proc.), TV Puls (3,22 proc.; bez zmian), TVN7 (2,98 proc.; - 10,78 proc. najbardziej w pierwszej dziesiątce rankingu) i TTV (1,70 proc.; + 25 proc. - największy w top 10).

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,34 proc., po wzroście o 9,17 proc. Warto dodać, że już w połowie lutego stacja ta zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki (więcej na ten temat).

Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 4,21 proc. do 12,74 proc.Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (7,98 proc udziału; w dół o 6,88 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,39 proc., - 9,88 proc. - największy spadek w top 10).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała TTV - było to 22,70 proc. do 2 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-dogonil-tvp1-tvn24-wyprzedzil-tvp-info ##

W lutym 2016 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 1 lutego oglądało 6,99 mln widzów.Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który dwa dni później do Dwójki przyciągnął średnio 5,34 mln widzów.Podium uzupełnia „Teleexpress” Jedynki z widownią na poziomie 4,49 mln osób (emisja 15 lutego).Oczko niżej uplasował się kolejny serial TVP2 - „Barwy szczęścia” (4,26 mln widzów; emisja 15 lutego), a pierwszą piątkę zamykają kulisy „M jak miłość” (4,22 mln widzów; emisja 2 lutego).W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a dwie - do TVN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą