TVP1 nowym liderem, TVN mocno w dół. „M jak miłość” hitem listopada

W listopadzie br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym została TVP1. Duży spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca pierwszego na trzecie, ale pozostał liderem w grupie komercyjnej. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2015 roku należało do TVP1, która awansowała z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem listopada 2014 roku zwiększył się o 8,66 proc. i wyniósł 13,18 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję (z trzeciej) awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,09 proc. do 11,38 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był liderem. Jego wynik w porównaniu do listopada ub.r. zmalał o 13,55 proc. do 10,72 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.

Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,86 proc. udziału; w dół o 2,10 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 45,57 proc. w listopadzie 2014 roku do 44,14 proc. w listopadzie 2015 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,98 proc., po wzroście o 39,16 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,56 proc.; wzrost o 22,34 proc.), TV4 (3,46 proc.; do góry o 18,90 proc.), TVN7 (3,26 proc.; - 3,26 proc.), TV Puls (2,98 proc.; - 8,87 proc.) i TTV (1,56 proc.; + 20 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera utrzymał się TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,87 proc., po spadku o 8,85 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat. Jego wynik w listopadzie br. zmniejszył się o 4,12 proc. do 12,81 proc.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (9,01 proc udziału; do góry o 4,28 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,64 proc., do góry o 1,19 proc.).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TV4 - było to 17,02 proc. do 3,85 proc. Zaś największy spadek w top 10, wynoszący 10,03 proc. do 3,59 proc., odnotowała TV Puls.

Warto dodać, że najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w listopadzie br. wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat i mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców był TVN, którego udział wyniósł 14,9 proc.Drugi był Polsat (11,2 proc.), trzecia - Jedynka (8,3 proc.), a czwarta - Dwójka (6,8 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-w-dol-polsat-wyprzedzil-tvn-w-grupie-16-49-5-34-mln-widzow-finalu-programu-rolnik-szuka-zony ##

W listopadzie 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 9 listopada oglądało 7,07 mln widzów.

Drugie miejsce należało do finału programu „Rolnik szuka żony”, który 29 listopada do TVP1 przyciągnął średnio 5,34 mln widzów. Podium uzupełnia „Teleexpress” Jedynki z widownią na poziomie 5,31 mln osób (emisja 30 listopada).

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwie - do Polsatu, a jedna - do TVN.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji