Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem maja 2014 roku zwiększył się o 12,48 proc. i wyniósł 12,71 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym stacja ta na pierwsze miejsce awansowała z pozycji trzeciej.
Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,15 proc. do 12,04 proc. Podium uzupełnia TVN, który rok wcześniej był liderem. Jego wynik w porównaniu do maja ub.r. zmalał o 13,25 proc. do 10,67 proc.
Czwarte miejsce tradycyjnie należało do TVP2 (9,13 proc.; w dół o 3,49 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 45,24 proc. w maju 2014 roku do 44,55 proc. w maju 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstego) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,72 proc., po wzroście o 38,81 proc. Natomiast plasujący się oczko niżej TVN24 zanotował wzrost wyniku o 9,24 proc. do 3,31 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,57 proc., mniej o 1,6 proc. niż rok wcześniej. Większy spadek odnotował TVN, który spadł na drugą pozycję. Jego wynik zmniejszył się o 11,07 proc. do 12,37 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią lokatę podium awansowała TVP1 (9,23 proc udziału; wzrost o 16,10 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła siostrzana TVP2 (7,98 proc., w dół o 0,99 proc.).
W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TVN7, notująca tutaj wzrost o 14,01 proc. do 3,50 proc.
W maju 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość” TVP2, którego najchętniej oglądany odcinek - pokazany 25 maja - oglądało 6,81 mln osób.
Drugie miejsce należało do debaty prezydenckiej Komorowski-Duda, którą w niedzielny wieczór w TVP1 śledziło 6,31 mln widzów (zobacz dane oglądalności debaty na wszystkich stacjach). Podium uzupełnia „Ranczo” - serial ten 3 maja przyciągnął do TVP1 średnio 6,1 mln widzów.

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwie - do TVN, a jedna - do Polsatu.











