TVP1, TVP2, Polsat i TVN ze spadkami w I półroczu, tylko TV Puls na plusie w czołówce

W I półroczu br. wszystkie główne stacje miały niższe udziały niż rok wcześniej, a największy spadek zanotowała stacja TVN. Straciły też naziemne kanały TVN7 i TV4, a zyskała TV Puls. Na czele najpopularniejszych programów znalazły się relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Liderem oglądalności w I półroczu br. była Jedynka, której udział wyniósł 13,19 proc., czyli o 3,51 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugie miejsce z trzeciego awansował Polsat, którego udział - mimo silnej wiosennej oferty programowej - spadł jednak z 12,57 proc. do 11,77 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się - będący rok temu na drugiej lokacie - TVN. Jego udział zmalał najbardziej wśród głównych stacji, bo o 9,97 proc. i wyniósł 11,74 proc. Poza podium pozostała TVP2, notująca spadek o 4,99 proc. do 10,09 proc.

Łącznie udział stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę” w I półroczu br. wyniósł 46,79 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 49,90 proc.

Spadki w I półroczu br. zanotowały też dwa z trzech kanałów ogólnorozrywkowych z tzw. drugiej ligi, które nadają w naziemnej telewizji cyfrowej.

Na piątej pozycji znalazł się TVN 7, którego udział zmalał o 4,75 proc. do 3,41 proc. Oczko niżej uplasowała się TV Puls - ta stacja jednak zanotowała wzrost o 5,10 proc. (jedyny w pierwszej dziesiątce rankingu) i jej udział wyniósł 3,09 proc. Z kolei TV4 zajęła miejsce 9. z wynikiem na poziomie 2,58 proc. (spadek aż o 17,31 proc. - największy w top 10 zestawienia).

Na minusie I półrocze br. zakończyły też dwa wiodące kanały newsowe - TVN24 znalazł się na miejscu 7. (2,98 proc. udziału, spadek o 3,25 proc.), a TVP Info na pozycji 8. (2,73 proc., - 11,07 proc.).

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 liderem rynku był Polsat, którego udział wyniósł 13,35 proc, czyli mniej o 4,78 proc. niż rok wcześniej.

Pozycję wicelidera zajął TVN z wynikiem na poziomie 12,98 proc. po spadku o 9,74 proc. Dalej uplasowały się: TVP1 (9,92 proc. udziału , spadek o 1,68 proc. ) i TVP2 (8,76 proc., - 5,50 proc.).Tuż za wielką czwórką znalazła się zyskująca aż 10,44 proc. TV Puls. Udział tej telewizji wyniósł 3,49 proc. Kolejne dwa miejsca zajęły stacje TVN7 i TV4, notujące spadki odpowiednio o 13,01 proc. i 10,14 proc.

Najwięcej widzów w I półroczu br. zgromadziły relacje z zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi, pokazywane przez TVP1. Na pierwszym miejscu znalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich na dużej skoczni, podczas którego Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zgromadziła ona przed telewizorem 10,44 mln widzów.

Drugą pozycję zajęła ceremonia kwiatowa podczas igrzysk w Soczi, którą obejrzało 9,5 mln widzów. Oczko niżej znalazło się studio olimpijskie z widownią wynoszącą 8,88 mln osób.W top 10 najpopularniejszych programów I półrocza 2014 roku znalazło się osiem pozycji z TVP1 i dwie z TVP2. Żadnego z miejsc nie zajęły ani Polsat, ani TVN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami