TVP1 z najniższą oglądalnością w historii, rośnie TVN24. „M jak miłość” hitem kwietnia

W kwietniu br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym był Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu umocnił się TVN. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2015 roku spadł o 5,53 proc. i wyniósł 11,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,61 proc. do 11,33 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-i-tvn-liderami-tygodnia-przewaga-faktow-nad-wiadomosciami-wzrosla-do-600-tys-widzow ##

Na ostatnią lokatę podium spadła zaś TVP1, która zanotowała najsłabszy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmalał o 16,91 proc. do zaledwie 10,07 proc. W dodatku była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,99 proc. udziału; w dół o 0,33 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku do 42,18 proc. w kwietniu 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,74 proc., po wzroście o 30,31 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,48 proc.; spadek o 2,52 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 14 proc.), TV4 (3,34 proc.; + 3,73 proc.), TVP Info (2,98 proc.; - 1,97 proc.) i Puls 2 (1,72 proc.; + 11,69 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera umocnił się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,90 proc., po wzroście o 8,85 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 4,73 proc. do 13,48 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,55 proc udziału; jednak w dół o 5,74 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1, która również i w tym ujęciu zanotowała najsłabszy wynik w historii (6,16 proc., spadek o 24,32 proc. - największy w zestawieniu top 20). Ponadto przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls wyniosła tylko 2,25 pkt. proc. (kanał ten w kwietniu br. miał 3,91 proc. udziału).

Sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł 13,71 proc., czyli był niższy niż udział samego TVN.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zarzuty-telewizji-polskiej-wobec-nielsen-audience-measurement-wedlug-ekspertow-sa-polityczna-demagogia ##

Warto dodać, że w czołowej dwudziestce najwięcej zyskał Fokus TV - było to 64,52 proc. do 1,02 proc.

W kwietniu 2016 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 18 kwietnia oglądało 6,79 mln widzów.

Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który 20 kwietnia do Dwójki przyciągnął średnio 5,05 mln widzów.

Podium uzupełnia „Ojciec Mateusz” Jedynki z widownią na poziomie 4,26 mln osób (emisja 7 kwietnia), a oczko niżej znalazły się „Barwy szczęścia” - (3,92 mln widzów; emisja 7 kwietnia w TVP2).

Pierwszą piątkę zamykają kulisy „M jak miłość” (3,73 mln widzów; emisja 19 kwietnia).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-po-zmianach-stracily-widzow-i-zaczely-przegrywac-z-faktami-dane-tydzien-po-tygodniu_1 ##

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 1 kwietnia obejrzało 3,64 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,58 mln widzów (emisja 3 kwietnia).

Z kolei na czele programów rozrywkowych znalazł się „MasterChef Junior” (3,15 mln widzów; emisja 24 kwietnia w TVN).

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po siedem miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2 i TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVN, a dwie - do Polsatu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję