TVP1 zdystansowała konkurencję, rekord Puls 2. Programy sportowe hitami lutego

W lutym 2014 roku na pozycji lidera najpopularniejszych stacji w rynku telewizyjnym umocniła się TVP1. Największą widownią pochwalić się mógł olimpijski konkurs skoków narciarskich.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem lutego 2013 roku zwiększył się o 8,48 proc. i wyniósł 15,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmalał o 10,17 proc. i wyniósł 11,66 proc. Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2, która w skali roku zyskała 3,47 proc. do 11,64 proc. udziału. Natomiast na czwarte miejsce spadł Polsat. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 16,71 proc. i wyniósł 10,77 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród wszystkich stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę”.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 51,08 proc. do 49,17 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 3,47 proc. do 3,34 proc.

W pierwszej dziesiątce zestawienia największy spadek udziału odnotował kanał TV4, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się o 18,12 proc. do 2,53 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca szóstego na dziewiąte.

W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze dwa kanały: TVP Info (2,86 proc. udziału; spadek o 5,30 proc.), TV Puls (2,85 proc. udziału; do góry o 0,71 proc.), TVN24 (2,75 proc. udziału; - 7,72 proc.) oraz Polsat 2 (1,58 proc. udziału; - 13,66 proc.).

Warto dodać, iż w top 25 największymi wzrostami pochwalić się mogły takie stacje jak: TV6 (o 145,95 proc. do 0,91 proc. udziału), Puls 2 (o 89,19 proc. do 1,40 proc.), TVP Sport (o 69,44 proc. do 0,61 proc.), TTV (o 67,50 proc. do 1,34 proc.) oraz TVP Seriale (o 62,65 proc. do 1,35 proc.).

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do stacji TVN, której udział w lutym br. spadł o 9,97 proc. do poziomu 12,73 proc. W lutym 2013 roku kanał ten był drugi.

Z kolei na drugie miejsce spadł Polsat (12,25 proc. udziału; spadek o 15,28 proc.). Ostatnia pozycja podium przypadła Jedynce, której udział wzrósł o 12,02 proc. do 11,84 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła Dwójka (9,90 proc.; + 3,02 proc.).

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem lutego 2013 roku zanotowała wzrost udziału o 11,15 proc. do 3,19 proc. Rok wcześniej kanał ten był siódmy.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 13,67 proc., po spadku o 10,48 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (11,81 proc. udziału; w dół o 11,34 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (11,54 proc.; + 26,26 proc.) i TVP2 (9,28 proc.; + 10,74 proc.).

W lutym 2014 roku największą widownię (10,44 mln osób) zgromadził pokazywany 15 lutego br. na antenie TVP1 konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Drugie miejsce zajęła ceremonia kwiatowa z widownią na poziomie 9,50 mln osób (9 lutego br.), a na trzeciej pozycji znalazła się transmisja studia olimpijskiego (8,88 mln widzów; 9 lutego br.).

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo czternaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a tylko jedno miejsce zajął TVN.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski