SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP2 wyprzedziła TVP1 w październiku, TVP Info przed TVN24. Polsat liderem w grupie ogólnej, TVN w komercyjnej

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w październiku br. był Polsat. Trzecie miejsce zajęła TVP2, która po raz pierwszy wyprzedziła siostrzaną TVP1. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się piłkarskie mecze piłki nożnej, seriale Dwójki i reality-show „Rolnik szuka żony” - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem października 2016 roku zmniejszył się o 8,02 proc. i wyniósł 11,36 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,07 proc. do 10,84 proc.

Na ostatnią lokatę podium awansowała TVP2, która wyprzedziła siostrzaną TVP1. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. po raz ostatni taka sytuacja miała miejsce w 2005 roku. Udział TVP2 w zeszłym tygodniu wyniósł 8,69 proc., po wzroście względem poprzedniego o 4,20 pkt. proc.

Z kolei średni udział Jedynki wyniósł 8,58 proc. (w dół o 17,97 pkt. proc. - największy spadek w top 10).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 42,45 proc. w październiku 2016 roku do 39,47 proc. w październiku 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TV4, który awansował z siódmej lokaty. Jego udział wyniósł 4,41 proc., po wzroście o 30,09 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,99 proc.; wzrost 35,25 proc. - największy w top 10), TVN24 (3,92 proc.; + 7,10 proc.), TVN7 (3,34 proc.; - 5,11 proc.), TV Puls (3,22 proc.; + 3,54 proc.) i TTV (1,88 proc.; + 26,17 proc.).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,87 proc., po spadku o 2,53 proc. Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 9,16 proc. do 12,69 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (7,59 proc udziału; do góry o 4,55 proc.) oraz TVP1 (5,31 proc.; - 19,30 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem został TVN (jednak w dół o 3,88 proc. do 12,62 proc.), który wyprzedził Polsat (- 7,24 proc. do 12,43 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą, który odbył się 8 października br. W Polsacie oglądało go średnio 8,50 mln osób (w Polsacie Sport - 950 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 52,97 proc. (Polsat Sport - około 6 proc.).

Łączna widownia wygranego przez Polaków ostatniego eliminacyjnego pojedynku wyniosła 9,45 mln osób (około 59 proc. udziału). Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl jest to rekordowa oglądalność poszczególnego spotkania reprezentacji Polski w eliminacjach do przyszłorocznego mundialu.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 23 października br. na antenie Dwójki oglądało 5,97 mln widzów, co dało stacji 38,48 proc. udziału.

Trzeci był eliminacyjny mecz piłki nożnej do Mistrzostw Świata w Rosji pomiędzy Polską, a Armenią (odbył się on 5 października br.). W Polsacie oglądało go średnio 5,33 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 39,66 proc. Pojedynek ten również równolegle był transmitowany w Polsacie Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że łączna jego widownia na obu antenach wyniosła 6 mln osób (44,2 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowało się studio sportowe po meczu Polska-Czarnogóra, które w Polsacie śledziło 4,60 mln widzów (26,39 proc. udziału).

Na piątej pozycji znalazło się reality-show „Rolnik szuka żony”. Odcinek tego programu pokazany 29 października br. miał 4,39 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 27,69 proc.

Szósty był medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 25 października br. na antenie Dwójki oglądało 4,18 mln widzów, co dało stacji 26,37 proc. udziału.

Kolejną lokatę zajął codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę 9 października br. śledziło 3,70 mln widzów (23,98 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 29 października br. na antenie tej stacji obejrzało 3,41 mln widzów (21,02 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Fakty” TVN na głównej antenie zgromadziły 3,40 mln widzów (emisja 10 października br.; 8. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, cztery - do Polsatu, a trzy - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: TVP2 wyprzedziła TVP1 w październiku, TVP Info przed TVN24. Polsat liderem w grupie ogólnej, TVN w komercyjnej

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mbbm
TVP Info w grupie komercyjnej ma połowę tego co w ogóle. Nie jest to perspektywiczna widownia ;)
odpowiedź
User
Tomasz
Jeden badany przez Nielsen reprezentuje ok.37 tyś Polaków i to ma być badanie? BUHAHAHA
odpowiedź
User
prawnik
TVP Info w grupie komercyjnej ma połowę tego co w ogóle. Nie jest to perspektywiczna widownia


Telewizja geriatryczna 75+ jest perspektywiczna, bo nasze społeczeństwo szybko się starzeje.
Jednak telewizja geriatryczna nie może być oparta o sam wzrorzec PRL, ani być podróbką TVN24. Bo następne pokolenie emerytów będzie znało PRL z niezbyt miłego okresu jego upadku i będzie porównywać do oferty komercyjnej.
Więc trzeba nie zniechęcać widza w wieku przedemerytalnym.
Takiej dlugofalowosci nie widzę, bo króluje doraźna polityka.
A samo przesunięcie w stronę widza w wieku późnym emeryckim też wygląda bardziej na zwykłą utratę widza młodego, niż na strategię.

Ale ogólnie: tak, jak skuteczna jest strategia niszy TVN (kobieta z miasta 50tys.+), tak skuteczna jest strategia TVP (widz z miejscowości 50 tys -, w wieku 59+).

Tylko tu już mówimy o strategiach na telewizje bardziej kierowane do grup widza, niż ogólnopolskie.
odpowiedź