WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Odkodowane Eleven i Eleven Sports w Cyfrowym Polsacie

TVP2 z większymi wpływami reklamowymi niż TVP1 (raport za marzec)

2017-04-06 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu br. były o 12 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Nestle, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

TVP2 z większymi wpływami reklamowymi niż TVP1 (raport za marzec)

W zeszłym miesiącu 2017 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,53 mln spotów reklamowych, o 19,28 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku. Trwały one 16,02 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,78 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,49 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 12,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemddia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 404,60 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 15,58 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 5,03 proc. do 292,16 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (124,87 mln zł; wzrost o 15,82 proc.), która wyprzedziła TVP1 (122,14 mln zł; spadek o 18,96 proc. - największy w top 20).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 60,77 mln zł i spadkiem o 7,55 proc.

12. miejsce zajął kanał 4fun.tv, który zanotował największy wzrost w top 20 - o 414,56 proc. do 32,96 mln zł.

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 81,65 mln zł - w marcu 2017 roku wydała firma Nestle. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 4,65 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (74,17 mln zł; do góry o 51,12 proc.) i Pharmacia (67 mln zł; + 8,99 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: rynek reklamy, TVN, Polsat, TVP1, TVP2, Nestle, reklama telewizyjna, Aflofarm

Komentarze (2) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia