W sierpniu br. Twittera odwiedziło 2,82 mln polskich internautów (real users), co jest rekordowo dużym zasięgiem serwisu. Wcześniej poziom 2,8 mln użytkowników nieznacznie przekroczył w marcu br., natomiast mocno zbliżył się do niego w grudniu ub.r.
W kolejnych miesiącach br. portal notował od 2,44 do 2,82 mln użytkowników. Najsłabsze pod tym względem były kwiecień i maj, natomiast w pozostałych miesiącach serwis miał 2,6-2,8 mln odwiedzających.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-sierpniu-2014-roku ##
Tak jak wszystkie zagraniczne strony Twitter nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w tym serwisie polscy internauci. Według danych z Megapanelu można natomiast określić cechy demograficzne (płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania) polskich użytkowników Twittera - taką analizę portal Wirtualnemedia.pl zamieścił na podstawie danych z grudnia ub.r. (przeczytaj ten artykuł).

W ostatnich dwóch latach liczba Polaków odwiedzających Twittera podwoiła się. W 2012 roku serwis miał u nas 1,2-1,7 mln użytkowników, a w czerwcu ub.r. - już 2,5 mln, przy czym w kolejnych trzech miesiącach ta liczba zmalała do 2,1-2,2 mln. Jednak od listopada ub.r. (z wyjątkiem kwietnia i maja br.) Twitter notuje 2,6-2,8 mln odwiedzających.
W sierpniu br. portal miał o 690,3 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 32,4 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-rekordowo-popularny-w-polsce-wyhamowal-wzrost-pinteresta ##
Od lipca br. sprzedażą oferty reklamowej Twittera na polskim rynku zajmuje się agencja 140 Media (przeczytaj więcej na ten temat).
Na całym świecie Twitter w połowie br. miał 271 mln użytkowników aktywnych w skali miesiąca, o 24 proc. więcej niż rok wcześniej, notując w I półroczu 312 milionów dolarów wpływów i 145 milionów dolarów straty (zobacz szczegóły).

Należy zaznaczyć, że wszystkie powyższe statystyki dotyczą ogółu internautów odwiedzających serwis, a nie jedynie tych mających w nim konto (na portalu wszystkie treści można przeglądać bez zalogowania). Co ciekawe, wśród użytkowników zarejestrowanych na Twitterze aż 44 proc. nie opublikowało dotychczas żadnego wpisu (więcej na ten temat).











