WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” - dwutygodnikiem

„Twój Styl” najchętniej czytanym magazynem w Polsce

2013-03-20 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.

okładka "Twój Styl"

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od sierpnia 2012 roku do grudnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,85 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,50 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,59 proc., która zanotowała spadek o 0,89 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,93 proc. pytanych (spadek o 0,94 pkt. proc.).

Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,37 proc., czyli o 1,61 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,78 proc. osób, czyli o 2 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl sierpień 2012 – styczeń 2013 sierpień 2011 – styczeń 2012
Miesięczniki PBC
Tytuł Procent respondentów
Twój Styl 10,85% 12,50%
Claudia 8,59% 9,48%
Cztery Kąty 7,93% 8,87%
Focus 7,37% 8,98%
Murator 7,07% 7,47%
Poradnik Domowy 6,95% 8,00%
Kobieta i Życie 6,61% 7,46%
Dobre Rady 6,10% 6,58%
Przyślij Przepis! 5,78% 3,78%
Przepisy Czytelników 5,52% 5,32%
Olivia 5,37% 7,09%
Świat Kobiety 5,32% 6,31%
Komputer Świat 5,32% -
Mój Piękny Ogród 5,05% 6,06%
National Geographic 4,86% 5,74%
Avanti 4,68% 5,50%
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych 4,43% 4,94%
Świat Wiedzy 4,26% 3,62%
Działkowiec 3,78% 5,06%
Pani 3,71% 4,06%
Glamour 3,71% 4,54%
Mamo To Ja 3,48% 4,27%
Świat Zdrowia 3,19% -
CKM 3,02% 3,24%
CD Action 2,90% 3,38%
Joy 2,78% 3,29%
Cosmopolitan 2,61% 3,27%
Dom & Wnętrze 2,51% 2,96%
Moje Mieszkanie 2,48% 3,23%
Zwierciadło 2,46% 2,61%
PC Format 2,35% 2,99%
Elle 2,21% 2,51%
Focus Historia 2,14% 1,95%
Moje Gotowanie 2,13% 2,84%
Auto Motor i Sport 2,04% 2,40%
Playboy 2,04% 2,39%
Moda na Zdrowie 2,03% 2,12%
Uroda 1,82% 2,33%
Dobre Wnętrze 1,78% 1,83%
Auto Świat Poradnik 1,78% 1,70%
TopGear 1,75% 1,85%
Men's Health 1,73% 1,90%
M jak mieszkanie 1,73% 2,67%
Dziecko 1,72% 1,90%
Zdrowie 1,72% 2,35%
Świat Motocykli 1,72% 1,99%
PC World 1,71% -
Charaktery 1,67% 1,73%
Ładny Dom 1,67% 1,88%
Twoje Dziecko 1,65% 1,93%
Logo 1,65% 1,95%
Przepis na Zdrowie 1,58% -
National. Geographic. Traveler 1,58% 1,61%
Kuchnia 1,50% 2,00%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,38% 1,77%
Chip 1,35% 1,51%
Magazyn Futbol 1,32% 1,65%
Wróżka 1,30% 1,56%
Na ścieżkach życia 1,30% 1,12%
Burda 1,19% 1,49%
Przepis na Ogród 1,18% 1,35%
Twój Maluszek 1,16% 1,69%
Forbes 1,15% 1,38%
Bravo Girl 1,13% 1,57%
Film 1,12% 1,62%
Majster 1,07% 1,11%
M jak Mama 1,06% 1,33%
Gotuj Krok po Kroku 1,04% -
InStyle 1,03% 1,25%
Vita 0,99% 1,35%
21. wiek 0,94% 0,98%
Zbuduj Dom 0,91% 1,04%
Reader's Digest 0,81% 1,08%
Twist 0,81% 1,21%
Podróże 0,72% 0,66%
Weranda 0,69% 0,78%
Shape 0,67% 0,77%
Sukces 0,60% 0,66%
Hot Moda & Shopping 0,59% 0,77%
Architektura-Murator 0,54% 0,49%
Voyage 0,53% 0,80%
SENS Rozwój Zdrowie Piękno 0,49%  
Żagle 0,48% 0,41%
Fun Club 0,43% 0,62%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,05 proc. pytanych, czyli o 0,69 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wirtualnemedia.pl sierpień 2012 – styczeń 2013 sierpień 2011 – styczeń 2012
Dwumiesięczniki PBC
Tytuł Procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 2,05% 2,74%
Komputer Świat Gry 1,47% 1,73%
Auto Świat 4x4 1,35% 2,07%
Sól i Pieprz 0,83%  
Elle Decoration 0,54% 0,64%
Weranda Country 0,38% 0,29%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) 0,17% 0,20%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS -
Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W styczniu 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „Sens”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”. Liczebność próby dla tych magazynów wyniosła 20 029.

Autor: pp

Wiecej informacji: Twój Styl, PBC, PBC General

Fotoreportaże

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (477)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga