WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Tomasz Lis musi przeprosić firmę Marka Jakubiaka i zapłacić 30 tys. zł

„Twój Styl” przed „Vivą” liderem reklamowym magazynów, „Pani” i „Życie na gorąco” najmocniej w górę (TOP10)

2017-07-28 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Wydatki na reklamę w magazynach w I połowie br. wzrosły w skali roku o 3,1 proc. Kilkukrotnie większą dynamikę miały w tym okresie „Viva”, „Pani” i „Życie na gorąco”. Mniej zarobiły natomiast „Wprost”, „Party” i „Claudia”.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do czerwca br. przychody reklamowe magazynów wyniosły nieco ponad 2,02 mld zł. Było to 3,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Tytułem, który niezmiennie już zarabia na reklamach najwięcej jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Magazyn w skali roku zwiększył przychody o 1,2 proc., do 136,2 mln zł.

Drugie miejsce na podium zajmuje „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 105,8 mln zł, wyższymi rok do roku o 17,8 proc. Trzecią lokatę utrzymuje z kolei „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił w tym roku 82,3 mln zł, czyli 0,5 proc. mniej niż rok temu.

Dwa spośród dziesięciu magazynów o największych wpływach z reklam miały największą dynamikę przychodów. Miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer) zwiększył je o 20,2 proc. (do 58,9 mln zł). Z kolei tygodnik „Życie na gorąco” (Wydawnictwo Bauer) zarobił 22,1 proc. więcej (42,3 mln zł).

O 4,1 proc. wzrosły wpływy z reklam „Newsweek Polska” (RASP) - do 55 mln zł, a o 1,3 proc. - miesięcznika „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - do 40,4 mln zł.

W omawianym okresie reklamodawcy ograniczyli wydatki w takich czasopismach, jak „Wprost” (PMPG Polskie Media), „Party” (Edipresse Polska) i „Claudia” (Burda International Polska). „Wprost” zarobił 5,5 proc. mniej niż przed rokiem (56,4 mln zł), „Party” -  4,8 proc. mniej (54,6 mln zł), a „Claudia” - 5,2 proc. mniej (40,1 mln zł).

Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2016

I-VI 2017

zmiana proc.

TWÓJ STYL

134 600 597 zł

136 208 391 zł

1,2

VIVA

89 808 861 zł

105 814 608 zł

17,8

TELE TYDZIEŃ

82 647 059 zł

82 260 210 zł

-0,5

PANI

48 999 827 zł

58 894 087 zł

20,2

WPROST

59 718 933 zł

56 411 650 zł

-5,5

NEWSWEEK POLSKA

52 808 665 zł

54 995 535 zł

4,1

PARTY

57 317 267 zł

54 582 199 zł

-4,8

ŻYCIE NA GORĄCO

34 665 091 zł

42 320 765 zł

22,1

ŚWIAT KOBIETY

39 861 136 zł

40 394 975 zł

1,3

CLAUDIA

42 340 560 zł

40 120 512 zł

-5,2

Razem

1 963 538 591 zł

2 024 143 162 zł

3,1

Autor: bg

Wiecej informacji: wydatki reklamowe, reklama prasowa, Twój Styl, Viva, Pani, Życie na gorąco, Wprost, Newsweek, Claudia, kantar media

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia