SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl”, „Viva” i „Party” o jedną trzecią więcej z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP 10)

Od stycznia do listopada br. wpływy reklamowe magazynów wzrosły w skali roku o 19,2 proc., czyli trzy razy więcej niż cały polski rynek reklamowy w tym czasie. Największy wzrost przychodów zanotowały „Twój Styl”, „Viva” i „Party”. „Newsweek Polska” jako jedyny z czołówki zarobił mniej.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do listopada br. reklamy w magazynach cennikowo warte były blisko 3,3 mld zł (dane bez rabatów i autopromocji). Było to 19,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Wzrost wpływów z reklam w magazynach był trzykrotnie wyższy niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach tradycyjnych, który wyniósł w skali roku 6,3 proc.

Reklamodawcy najwięcej zainwestowali w promocję na łamach „Twojego Stylu” - 211,7 mln zł. Tytuł ten zanotował w omawianym okresie największy wzrost przychodów reklamowych - dynamika wyniosła 34,8 proc. Niewiele mniejszy wzrost przychodów z reklam notuje dwutygodnik „Viva” - ten tytuł zwiększył przychody z reklam o 31,6 proc., do 159,1 mln zł.

Trzecią pozycję na reklamowym podium magazynów utrzymuje „Tele Tydzień” z wpływami w wysokości 130,3 mln zł (większymi w skali roku o 8,2 proc.). Ten tygodnik wciąż utrzymuje pozycję lidera wśród tygodników telewizyjnych - w październiku br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 771,2 tys. egz.

„Wprost” zarobił w omawianym okresie 16,6 proc. więcej zwiększając przychody do 120 mln zł, a „Party” - o 29,1 proc. , do 94,2 mln zł. Na reklamę w „Show” marketerzy w tym roku wydali 68,9 mln zł (wzrost o 17,5 proc.), a w „Claudii” - 68,2 mln zł (wzrost o 10,7 proc.).

Do czołówki najwięcej zarabiających na reklamach magazynów trafiły w tym roku „Przyjaciółka” i „Kropka TV”. Poza nią znalazły się natomiast „Polityka” i „Flesz”.

Jedynym tytułem w zestawieniu dziesięciu z najwyższymi wpływami z reklam, który w omawianym okresie zanotował spadek, jest „Newsweek Polska”. Reklamy w tygodniku wyceniono w tym roku na 110,4 mln zł, czyli 4,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2014

I-XI 2015

zmiana proc.

Twój Styl

157 005 242 zł

211 671 529 zł

34,8

Viva

120 890 406 zł

159 106 671 zł

31,6

Tele Tydzień

120 487 220 zł

130 321 371 zł

8,2

Wprost

102 893 197 zł

119 961 694 zł

16,6

Newsweek Polska

115 427 288 zł

110 384 732 zł

-4,4

Party

72 948 271 zł

94 185 398 zł

29,1

Przyjaciółka

b.d.

73 278 218 zł

b.d.

Kropka TV

b.d.

71 297 069 zł

b.d.

Show

58 644 300 zł

68 896 916 zł

17,5

Claudia

61 604 777 zł

68 204 250 zł

10,7

razem

2 764 552 081 zł

3 294 119 247 zł

19,2

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Viva” i „Party” o jedną trzecią więcej z reklam, w dół „Newsweek Polska” (TOP 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Max Kolonko Mówi Jak Jest
Polecam najnowszy komentarz Mariusza Max Kolonki na You Tube wpiszcie do wyszukiwarki
Spór o Trybunał Konstytucyjny w Polsce - Max Kolonko Mówi Jak Jest
odpowiedź
User
Axe
"Trzykrotnie bardziej" - językowi troglodyci WM
odpowiedź
User
Moni
A zniżki uwzglednione i rabaty w Claudii.
odpowiedź