SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biedronka zrezygnowała z tygodnika „7 dni” od RASP. „Zbyt mała liczba czytelników”

W drugiej połowie kwietnia br. ukazał się ostatni numer tygodnika „7 dni Przegląd tygodnia” wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska dla sieci Biedronka. Magazyn zniknął z rynku, bo nie osiągnął zakładanej sprzedaży.

„7 dni” był przeglądem najciekawszych tekstów z minionego tygodnia, głównie na tematy społeczno-polityczne, sportowe, lifestylowe czy historyczne. Tygodnik składał się głównie z przedruków z magazynów i serwisów internetowych Ringier Axel Springer Polska, były w nim jednak także autorskie treści. Za jego przygotowanie odpowiadał dział custom publishing spółki, a jego redaktorem naczelnym był Tomasz Lada (więcej na ten temat).

Magazyn wszedł do sprzedaży w sieci Biedronka w poniedziałek 2 lutego br. w cenie 2,99 zł. Biuro prasowe firmy Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki, informuje Wirtualnemedia.pl, że wprowadzenie tytułu do sprzedaży w sklepach tej sieci miało charakter testu, mającego sprawdzić, czy tytuł zgromadzi odpowiednio liczbę kupujących, by pozostać w ofercie na stałe.

- Ponieważ minął okres, jaki założyliśmy dla rynkowej weryfikacji, a liczba czytelników była mniejsza od tej warunkującej kontynuowanie wydawania i dystrybucji wspomnianego magazynu, strony zdecydowały o zakończeniu projektu - podaje Jeronimo Martins Polska.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Ostatni numer pisma „7 dni” ukazał się 20 kwietnia br., o czym jako pierwszy poinformował serwis wPolityce.pl. Ani JMP, ani RASP nie ujawniły, jaki był nakład tygodnika i jego sprzedaż.

Anna Marucha, rzecznik prasowa RASP, informuje Wirtualnemedia.pl, że kontynuacją projektu „7 dni Przegląd tygodnia” po jego repozycjonowaniu jest wydawany przez spółkę tygodnik „Od A do Z. To tytuł będący przeglądem wydarzeń tygodnia ukazujący się w formie gazetowej i wzbogacony o dodatek telewizyjny. Zadebiutował na rynku w środę 22 kwietnia br. Jego redaktorem naczelnym jest Łukasz Klekowski, a Lada znalazł się w zespole pisma.

„Od A do Z” dostępne jest w powszechnej sprzedaży i konkuruje bezpośrednio z tygodnikiem „ABC”, który na rynek wprowadziła Fratria (oba tytuły mają podobną formułę i podobnie wyglądają).

Dołącz do dyskusji: Biedronka zrezygnowała z tygodnika „7 dni” od RASP. „Zbyt mała liczba czytelników”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KOmentator
Nie wyszło, dlatego mówią, że to był test. Jakby wyszło, byłaby yzw. "udana strategia". Ale i tak dobrze, że premie poszły, że pieniądze poszły w ruch. W RASP ta kasa sie pietrzy tylko niepotrzebnie. Powinni lepiej zaczac placic.
odpowiedź
User
.
No to teraz Od A do Z. Całe 30 tys. pierwszego numeru sprzedali.
odpowiedź
User
YKK
ABC podobno 15 000...
odpowiedź