Tygodnik “Imperium TV” znika z rynku

Wydawnictwo Bauer kończy wydawanie tygodnika telewizyjnego “Imperium TV”. Ostatni numer trafi na rynek 26 marca br. “Imperium TV” od dawna notuje najniższą sprzedaż spośród wszystkich TV guide'ów należących do Bauera.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych ZKDP - opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl - w 2011 roku średnia sprzedaż ogółem “Imperium TV” wyniosła 98 463  egz. i była o 13,70 proc. niższa niż rok wcześniej (więcej na ten temat). Spółka przyczyn likwidacji magazynu nie komentuje, a w oficjalnym komunikacie podkreśla, że zintegruje “Imperium TV” z dwutygodnikiem “TV14”.

- “Imperium TV” oraz “TV14” to czasopisma o zbliżonej formule, ale to jednak TV 14 w swej unikatowej formule dwutygodnika cieszy się coraz większą popularnością, a jego sprzedaż rośnie. Stąd decyzja o integracji obu czasopism w celu wzmocnienia pozycji dwutygodnika - mówi Małgorzata Walkowska-Geyderowicz, dyrektor wydawnicza segmentu pism telewizyjnych Bauera.

“TV14” ukazuje się od września 2009 roku. W ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 192 263 egz. i była o 9,13 proc. niższa niż rok wcześniej. Jednak Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze, twierdzi, że w styczniu i lutym br. tytuł zanotował kilku proc. wzrost sprzedaży. Brzozowski dodaje, że “TV14” ma częściowo takie same rubryki jak “Imperium TV”. Ale innych szczegółów “integracji” obu pism nie podaje. “TV14” nadal ma mieć taką samą objętość i kosztować 1,60 zł.

Ostatni numer “Imperium TV” ukaże się w przyszły poniedziałek, ale będzie mieć tylko liczącą 20 stron część magazynową. Zamiast stron z programem, czytelnicy otrzymają właśnie najnowszy numer dwutygodnika “TV14”. Wydanie pozostanie w sprzedaży przez dwa tygodnie.

W komunikacie Bauer poinformował, że dotychczasowa redaktor naczelna “Imperium TV” Ewa Zielniewicz przechodzi na emeryturę. Pozostali pracownicy redakcji zamykanego pisma otrzymali ofertę kontynuowania pracy w innych tytułach spółki.

Tygodnik “Imperium TV” ukazywał się od 1997 roku, wprowadziła go na rynek spółka Polskie Media Amercom. Bauer odkupił pismo w 1998 roku.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie