SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tygodnik “Imperium TV” znika z rynku

Wydawnictwo Bauer kończy wydawanie tygodnika telewizyjnego “Imperium TV”. Ostatni numer trafi na rynek 26 marca br. “Imperium TV” od dawna notuje najniższą sprzedaż spośród wszystkich TV guide'ów należących do Bauera.

Jak wynika z danych ZKDP - opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl - w 2011 roku średnia sprzedaż ogółem “Imperium TV” wyniosła 98 463  egz. i była o 13,70 proc. niższa niż rok wcześniej (więcej na ten temat). Spółka przyczyn likwidacji magazynu nie komentuje, a w oficjalnym komunikacie podkreśla, że zintegruje “Imperium TV” z dwutygodnikiem “TV14”.

- “Imperium TV” oraz “TV14” to czasopisma o zbliżonej formule, ale to jednak TV 14 w swej unikatowej formule dwutygodnika cieszy się coraz większą popularnością, a jego sprzedaż rośnie. Stąd decyzja o integracji obu czasopism w celu wzmocnienia pozycji dwutygodnika - mówi Małgorzata Walkowska-Geyderowicz, dyrektor wydawnicza segmentu pism telewizyjnych Bauera.

“TV14” ukazuje się od września 2009 roku. W ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 192 263 egz. i była o 9,13 proc. niższa niż rok wcześniej. Jednak Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze, twierdzi, że w styczniu i lutym br. tytuł zanotował kilku proc. wzrost sprzedaży. Brzozowski dodaje, że “TV14” ma częściowo takie same rubryki jak “Imperium TV”. Ale innych szczegółów “integracji” obu pism nie podaje. “TV14” nadal ma mieć taką samą objętość i kosztować 1,60 zł.

Ostatni numer “Imperium TV” ukaże się w przyszły poniedziałek, ale będzie mieć tylko liczącą 20 stron część magazynową. Zamiast stron z programem, czytelnicy otrzymają właśnie najnowszy numer dwutygodnika “TV14”. Wydanie pozostanie w sprzedaży przez dwa tygodnie.

W komunikacie Bauer poinformował, że dotychczasowa redaktor naczelna “Imperium TV” Ewa Zielniewicz przechodzi na emeryturę. Pozostali pracownicy redakcji zamykanego pisma otrzymali ofertę kontynuowania pracy w innych tytułach spółki.

Tygodnik “Imperium TV” ukazywał się od 1997 roku, wprowadziła go na rynek spółka Polskie Media Amercom. Bauer odkupił pismo w 1998 roku.

Dołącz do dyskusji: Tygodnik “Imperium TV” znika z rynku

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paula
Nareszcie!!! Przy tak znakomitych robiących to pismo specjalistach i tak długo pociągnęło...
odpowiedź
User
marczek123456
Po co Bauerowi tyle programów? najlepiej i tak kupować najtańszy, szkoda kasy na te drogie, skoro nic więcej tam nie ma.
odpowiedź
User
ana
a szkoda bo od lat kupywalam ta gazete i bylam przyzwyczajona do jej rozkladowki
odpowiedź