SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Tygodnik Powszechny” o 29 proc. do góry, “GN” liderem

W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży wśród tygodników opinii był - tak jak rok wcześniej - “Gość Niedzielny”, zaś drugie miejsce zajęło “Uważam Rze”. Po decyzji o zakazie wypowiedzi dla ks. Adama Bonieckiego duży wzrost sprzedaży zanotował “Tygodnik Powszechny”.

Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w listopadzie ub.r. wyniosła 145 421 egz. i była o 0,71 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się wydawany od lutego ub.r. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica), który osiągnął sprzedaż ogółem na poziomie 131 366 egz.

Z drugiej pozycji na trzecią spadła ”Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jej sprzedaż ogółem zmalała o 7,66 proc. do 130 046 egz.

Największy wzrost sprzedaży zanotował plasujący się na 9. miejscu “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego wynik poszedł do góry aż o 23,64 proc.  i wyniósł 20 777 egz.

To m.in. efekt zakazu wypowiadania się w mediach dla byłego redaktora naczelnego “Tygodnika Powszechnego”, a obecnie jego publicysty, ks. Adama Bonieckiego (dowiedz się więcej). W wydaniu z 8 listopada br. (ukazało się wyjątkowo we wtorek, a nie w środę) zamieszczono naklejkę z portretem kapłana i zdaniem "Ksiądz Boniecki ma głos (w moim domu)" (więcej na ten temat). Numer ten sprzedał się w liczbie 24 822 egz.

>>> Grzegorz Hajdarowicz: “Przekrój” stanie się bardziej lewicowy

Najwięcej stracił tradycyjnie już plasujący na siódmej lokacie tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 29,47 proc. do 27 424 egz.

 

ZKDPlistopad
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny205 562145 803145 421203 390144 693144 398
Uważam Rze242 785131 635131 366---
Polityka185 200130 046130 046195 491140 828140 828
Newsweek Polska152 755119 320100 732193 835111 850102 799
Wprost177 489124 90397 964185 662130 496109 746
Gazeta Polska139 12563 53662 545132 01765 58864 614
Przekrój73 03833 23427 42485 00044 69538 885
Przegląd60 90021 00721 00760 62020 43520 435
Tygodnik Powszechny39 69026 29720 77738 57320 38616 805
Przewodnik Katolicki36 50024 8743 13940 01427 7343 242


Porównując dane z listopada br. do danych z października br. widać, że największy wzrost (o 26,69 proc.) także odnotował “Tygodnik Powszechny”, zaś straciła najwięcej (5,68 proc.) “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

ZKDP2011
listopadpaździernik
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny205 562145 803145 421203 930143 838143 517
Uważam Rze242 785131 635131 366265 155133 858133 561
Polityka185 200130 046130 046186 625134 469133 844
Newsweek Polska152 755119 320100 732165 859118 840104 110
Wprost177 489124 90397 964176 283127 225100 933
Gazeta Polska139 12563 53662 545139 26867 32266 309
Przekrój73 03833 23427 42473 00034 08728 237
Przegląd60 90021 00721 00760 93020 48720 487
Tygodnik Powszechny39 69026 29720 77738 03221 19816 400
Przewodnik Katolicki36 50024 8743 13939 20426 1013 132


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował nieduży wzrost sprzedaży, wynoszący 0,28 proc., zaś “Forum” (Polityka Spółdzielnia Pracy) straciło 12,04 proc.

ZKDPlistopad
20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora546 830361 778361 778529 935360 774360 774
Forum29 57314 74714 74731 03316 76516 765
 
ZKDP2011
listopadpaździernik
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora546 830361 778361 778548 557361 778367 204
Forum29 57314 74714 74730 65414 74716 064


 

Dołącz do dyskusji: “Tygodnik Powszechny” o 29 proc. do góry, “GN” liderem

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mefisto
coś żeście chłopaki chyba pokręcili. sprawdźcie kolumnę "rozpowszechnienie płatne" w zestawieniach październik vs. listopad 2011.
odpowiedź
User
zobaczcie koniecznie:)
www.behemoth.com.pl
odpowiedź
User
novum
liczy sie sprzedaz egzemplarzowa mowiąca o faktycznej sprzedazy wsród kupujących a nie rozpowszechnianie platne ktore zawiera też zamawianie tytulow przez rózne instytucje.swoją drogą a sronach zkdp są troche inne dane niz tu...
odpowiedź