SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tygodnik Powszechny” zmienia logo, layout i format

W środę, 2 kwietnia do sprzedaży trafi odmieniony „Tygodnik Powszechny”. Modyfikacji ulegnie logotyp, format oraz szata graficzna pisma. Niektórzy czytelnicy już krytykują nowe logo tytułu.

"Tygodnik Powszechny" będzie się teraz ukazywał w zmniejszonym formacie 210x273 mm. Liczba stron powiększona zostanie z 44-48 do średnio 72-80 plus okładki. Papier wnętrza wydania będzie miał gramaturę 45, okładki - 115.

Pismo zostanie wzbogacone o nowe działy, które poprzedzać będzie wyraziste, całostronicowe graficzne otwarcie. Do dotychczasowych sekcji (Temat Tygodnia, Kraj, Wiara, Świat, Cywilizacja, Historia, Kultura, Zmysły i Felietony) dołączą dwa nowe: Kraków oraz Smak (poświęcona będzie kuchni). Z kolei rubryka „Obraz tygodnia” zmieni się w większą  sekcję informacyjno-komentarzową.

Były redaktor naczelny pisma, ks. Adam Boniecki zwrócił uwagę, że czytelnicy od dawna podnosili kwestię zmiany formatu „TP” na mniejszy i bardziej poręczny.

- Pamiętam ankietę, którą redakcja przeprowadziła w 1958 r. Wynikało z niej jasno, że w jednym wszyscy Czytelnicy „Tygodnika” są zgodni. Pragnęli zmniejszenia formatu. Redakcja w odpowiedzi napisała, że będzie nad tym pracować! Można więc - półżartem - powiedzieć, że po 56 latach spełniamy tę obietnicę naszych ojców założycieli. Tym bardziej że podobne życzenia wyrazili nasi Czytelnicy w ubiegłorocznej ankiecie - powiedział ks. Boniecki.

Ks. Boniecki dodał przy tym, iż zmianie nie ulegnie linia pisma, nie zmienią się autorzy, a „Tygodnik” nadal będzie chciał publikować ambitne treści. Odświeżenie szaty pisma ma też na celu pozyskanie nowych czytelników.

- Zmieniając format (w sensie materialnym), nie mamy zamiaru zmieniać stylu czy charakteru „Tygodnika”. Odżegnujemy się od traktowania tekstu jak podpisu pod ilustracjami, powierzchownych tekścików, sensacyjnych newsów, tzw. tabloidyzacji. Nie odżegnujemy się od dłuższych tekstów. Doświadczenie uczy, że w nowym formacie dłuższy, poważny artykuł czyta się lepiej niż na stronicach formatu dawnego. Wyjaśnienie to kieruję do „starych” przywiązanych do pisma Czytelników - stwierdził ks. Boniecki.

- Chcemy, żeby „Tygodnik” Wam się dobrze czytało, lecz - przyznaję - zależy nam też na pozyskaniu nowych, by nowym wizerunkiem przyciągnąć ich uwagę. Tu, jak we wszystkich działaniach promocyjnych, rzecz jest w tym, żeby doprowadzić do zetknięcia Potencjalnego Nabywcy z „produktem”. Dalszy ciąg już zależy od samego produktu, no i od Potencjalnego Nabywcy. Mamy nadzieję, że skuszony nową szatą Potencjalny Czytelnik weźmie „Tygodnik” do ręki, przeczyta i polubi” - dodał.

Zmianie ulegnie także logotyp pisma, co już spotkało się z krytyką internautów na fanpage’u pisma.

- Taki wzór loga - czerwone tło i biały napis stosuje od lat „Newsweek” oraz „Polityka”. To trochę wtórne robić podobnie, tym bardziej, że poprzednie rozwiązanie było świetne. Biały napis, na tle dużego zdjęcia okładkowego wyglądał nowocześnie i nietuzinkowo. Przejście na mniejszy format popieram, ale zmiana stylu tytułu jest zupełnie niepotrzebna - stwierdził jeden z użytkowników. - Z tego, co wiem to od lat 50. logo jest pisane taką czcionką, jaką jest pisane jeszcze aktualne. Poza tym właśnie to, jeszcze obecne, logo o charakterystycznym wyglądzie jest już pewnym symbolem od razu kojarzącym się z Tygodnikiem Powszechnym. Może o tym świadczyć m.in. to, że ta czcionka została użyta chociażby do wykonania napisu na znaczku pocztowym z red. Jerzym Turowiczem. Większość czytelników ,,TP'', których znam, widzi tę czcionkę i ich pierwsze skojarzenie to: TYGODNIK POWSZECHNY! Dlatego jeszcze raz proszę redakcję: NIE ZMIENIAJCIE LOGA! Od zmiany loga nie wzrośnie liczba czytelników - zaapelował inny internauta.

Za nowy projekt szaty graficznej pisma odpowiadają Marek Knap i Marek Trojanowski. „Tygodnik Powszechny” w nowej szacie pojawi się w sprzedaży 2 kwietnia. Cena pisma wynosząca 6,90 zł pozostanie bez zmian. Odświeżenie tytułu wspierać będą działania reklamowe w różnych mediach.

Według danych ZKDP, w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” wynosiła 16 681 egz. (zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii).

Dołącz do dyskusji: „Tygodnik Powszechny” zmienia logo, layout i format

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytelnik
Bardzo dobra zmiana
odpowiedź
User
trew
Wspólny koncern z Newsweek wiec pieknie
odpowiedź
User
ja
O Mamono!
odpowiedź