WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Roman Giertych szykuje kolejny proces przeciw „Wprost”. Tygodnik w odpowiedzi skarży do Rady Adwokackiej i MS

Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl na czele serwisów tygodników opinii, DoRzeczy.pl przed TygodnikPowszechny.pl

2017-01-27 A A A KOMENTARZE: 13 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Wśród serwisów związanych z tygodnikami opinii najwięcej użytkowników ma Newsweek.pl, a najwięcej odsłon - wPolityce.pl i Niezalezna.pl. Bardzo duże wzrosty zasięgu zanotowały Polityka.pl i Wprost.pl, a rozbudowana jesienią ub.r. witryna „Do Rzeczy” miała wyższą odwiedzalność niż serwis „Tygodnika Powszechnego”.

Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl na czele serwisów tygodników opinii, DoRzeczy.pl przed TygodnikPowszechny.pl

W grudniu ub.r. Newsweek.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 2,98 mln realnych użytkowników (czyli 10,83 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 11,49 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio cztery minuty i 31 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Newsweek.pl jest liderem wśród serwisów tygodników opinii pod względem liczby odsłon, przy czym zdecydowanie więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania osiągnęły zajmujące kolejne miejsca wPolityce.pl (Fratria) związany z „W Sieci” oraz „Niezalezna.pl” (Słowo Niezależne) związana z „Gazetą Polską” i „Gazetą Polską Codziennie”. Zdecydowaliśmy się uwzględnić je w zestawieniu, bo co prawda nie działają pod markami tych tytułów prasowych, ale zawierają fragmenty wielu z zamieszczonych w nich teksów. Ich profil jest podobny jak w przypadku Newsweek.pl czy Wprost.pl: publikowane są dodatkowe komentarze publicystów oraz wiele bieżących informacji.

W zeszłym miesiącu wPolityce.pl przy 1,72 mln użytkowników zanotowało 40,27 mln odsłon i 41:41 minuty średniego czasu spędzanego przez użytkownika, a Niezalezna.pl - 1,6 mln użytkowników, 34,25 mln odsłon i 28:31 minuty średniego czasu korzystania. Ponadto wSieci.pl (będące jedynie internetową wizytówką tygodnika „W Sieci”) miało 89,9 tys. użytkowników i 374,7 tys. odsłon, a GazetaPolska.pl - 224,4 tys. użytkowników i 1,09 mln odsłon.

Polityka.pl osiągnęła wyższe wyniki niż Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - pierwszy serwis zanotował 1,47 mln użytkowników, 8,53 mln odsłon i 5:52 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika, a drugi - 1,3 mln  użytkowników, 5,23 mln odsłon i 2:48 przeciętnego czasu korzystania.

Serwis DoRzeczy.pl na początku listopada został uruchomiony w nowej, rozbudowanej wersji. W grudniu odwiedziło go 391,6 tys. użytkowników, wykonując 2,18 mln odsłon i spędzając w nim średnio po 7:02 minuty. Witryna osiągnęła zdecydowanie wyższe statystyki od serwisu „Tygodnika Powszechnego” (185,7 tys. użytkowników i 817,4 tys. odsłon), a niższe od strony „Gościa Niedzielnego” (593,7 tys. użytkowników i 3,75 mln odsłon).

Witryny tygodników „Angora”, „Fakty i mity” oraz „Nie” zanotował zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI.

Najpopularniejsze serwisy tygodników opinii w grudniu 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

newsweek.pl

2 981 965

11 490 575

224 766

0:04:31

10,83%

wpolityce.pl

1 720 528

40 266 671

1 195 373

0:41:41

6,25%

niezalezna.pl

1 600 566

34 252 064

760 661

0:28:31

5,81%

polityka.pl

1 466 312

8 525 273

143 449

0:05:52

5,33%

wprost.pl

1 296 758

5 233 037

60 394

0:02:48

4,71%

gosc.pl

593 738

3 753 357

48 128

0:04:52

2,16%

dorzeczy.pl

391 557

2 178 051

45 870

0:07:02

1,42%

gazetapolska.pl

224 368

1 093 141

27 712

0:07:25

0,81%

tygodnikpowszechny.pl

185 726

817 374

9 366

0:03:02

0,67%

wsieci.pl

89 865

374 733

5 413

0:03:37

0,33%

Tylko na komputerach Newsweek.pl miał większą przewagę zasięgową nad wPolityce.pl - 1,76 mln użytkowników wobec 919,2 tys. W tym drugim serwisie przeciętny odwiedzający spędził 53:30 minuty, a na Niezalezna.pl - 44:09 minuty.

Polityka.pl zanotowała 805,5 tys. użytkowników, więcej niż Niezalezna.pl (737,3 tys.).

Najpopularniejsze serwisy tygodników opinii w grudniu 2016 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

newsweek.pl

1 759 262

5 575 002

135 224

0:04:37

6,39%

wpolityce.pl

919 178

23 819 159

819 528

0:53:30

3,34%

polityka.pl

805 548

4 128 348

81 845

0:06:06

2,93%

niezalezna.pl

737 272

22 605 887

542 542

0:44:09

2,68%

wprost.pl

731 143

2 131 322

37 038

0:03:02

2,66%

gosc.pl

299 140

2 378 974

28 015

0:05:37

1,09%

dorzeczy.pl

291 293

1 900 313

41 555

0:08:34

1,06%

gazetapolska.pl

171 518

1 039 936

27 712

0:09:42

0,62%

tygodnikpowszechny.pl

137 646

768 631

9 366

0:04:05

0,50%

wsieci.pl

70 524

273 335

4 093

0:03:29

0,26%

Na smartfonach i tabletach Nesweek.pl miał więcej odsłon niż na komputerach (5,92 mln wobec 5,58 mln), a wPolityce.pl - więcej użytkowników (984,2 tys. wobec 919,2 tys.). Ten drugi serwis zanotował 16,45 mln odsłon, mając pod tym względem większą przewagę nad Niezalezna.pl (11,65 mln) niż na komputerach.

Serwis „Tygodnika Powszechnego” zanotował zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona określona w badaniu.

Najpopularniejsze serwisy tygodników opinii w grudniu 2016 r. w internecie mobilnym

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

newsweek.pl

1 581 235

5 915 573

89 542

0:03:24

5,74%

wpolityce.pl

984 235

16 447 511

375 845

0:22:55

3,57%

niezalezna.pl

949 977

11 646 177

218 119

0:13:47

3,45%

polityka.pl

764 068

4 396 924

61 603

0:04:50

2,77%

wprost.pl

618 777

3 101 715

23 355

0:02:16

2,25%

gosc.pl

331 969

1 374 383

20 113

0:03:38

1,21%

dorzeczy.pl

105 899

277 738

4 315

0:02:27

0,38%

gazetapolska.pl

52 979

53 205

0

0:00:00

0,19%

wsieci.pl

-

101 398

1 320

-

-

Czołowe serwisy w skali roku zanotowały wzrosty zasięgu, ale spadki liczby odsłon i średniego czasu korzystania. Zasięg Newswek.pl zwiększył się o 5,45 proc. do 10,83 proc., liczba odsłon zmalała o 44,9 proc. do 11,49 mln, a średni czas spędzany na stronie skurczył się o 52,6 proc. do 4:31 minuty.

wPolityce.pl miało o 16,6 proc. wyższy zasięg niż rok wcześniej, o 15,98 mln odsłon mniej (spadek o 28,4 proc.) i o 10:34 minuty krótszy średni czas korzystania (20,1 proc. w dół), a Niezalezna.pl - o 30,9 proc. wyższy zasięg, o 12,63 mln mniej odsłon (26,9 proc. w dół) i o 21:26 minuty krótszy czas spędzany przez przeciętnego użytkownika (42,9 proc. w dół).

Zasięg Polityka.pl zwiększył się w skali roku aż o 91 proc., a Wprost.pl - o 81,9 proc. Jednocześnie ten pierwszy serwis zanotował spadek liczby odsłon o 1,94 mln (czyli 18,5 proc.) i 2:19 minuty średniego czasu korzystania (28,3 proc. w dół). Z kolei zasięg GazetaPolska.pl zmalał o 49,4 proc.

Autor: tw

Wiecej informacji: tygodniki opinii, Newsweek, W Sieci, wPolityce, Gazeta Polska, Niezalezna.pl, Polityka, Wprost, Do Rzeczy, Gość Niedzielny, Tygodnik Powszechy, Gemius/PBI

Komentarze (13) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej