Tylko „Dziennik Wschodni” na plusie w I kwartale. „Dziennik Zachodni” liderem sprzedaży

W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych był „Dziennik Zachodni”. Jedynym wzrostem sprzedaży pochwalić się mógł „Dziennik Wschodni”, z kolei najwięcej stracił „Kurier Lubelski”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Tylko „Dziennik Wschodni” na plusie w I kwartale. „Dziennik Zachodni” liderem sprzedaży

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w I kwartale 2014 roku wyniosła 47 758 egz., czyli o 12,72 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga lokata należała do „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym odcinku czasu zmniejszył się o 10,23 proc. do 46 271 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I kwartale 2014 roku wyniosła 34 045 egz., po spadku o 9,15 proc.

Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Dziennik Wschodni”, który awansował z miejsca 21. na 20. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zwiększyła się bowiem o 0,71 proc. i wyniosła 8 359 egz. Od maja br. jego wydawcą jest spółka Corner Media, która  kupiła go od Mediów Regionalnych (więcej na ten temat).

Z kolei największy spadek zanotował „Kurier Lubelski” (Polskapresse), który zajął miejsce 23. - przedostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał o 16,79 proc. i ostatecznie wyniósł 4 694 egz.

Na kolejnej podstronie dane z marca br.

W marcu 2014 roku pierwsze miejsce zajęła „Gazeta Pomorska”, którego średnia sprzedaż ogółem spadła względem marca 2013 roku o 13,04 proc. do poziomu 45 312 egz.

Druga pozycja należała do „Dziennika Zachodniego” (w dół o 22,52 proc. do 44 149 egz.), a trzecia do „Głosu Wielkopolskiego” (spadek o 14,41 proc. do 32 865 egz.), który rok wcześniej był czwarty.

W tym ujęciu wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Codzienna Nowiny” (Media Regionalne) - było to 26,75 proc.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"