WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Łukasz Stępniak wicenaczelnym „Wiadomości Handlowych”, Rawa i Jachowski w zespole

Tylko „Teleexpress” na plusie w grudniu. „Wiadomości” straciły 340 tys. widzów

2016-01-06 A A A KOMENTARZE: 10 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W grudniu ub.r. na pozycji lidera oglądalności wśród programów informacyjnych umocnił się „Teleexpress”, który jako jedyny mógł pochwalić się wzrostem. Z kolei najwięcej straciły „Wiadomości”.

Maciej Orłoś w studiu „Teleexpressu” Maciej Orłoś w studiu „Teleexpressu”

„Teleexpress” TVP1 w grudniu 2015 roku oglądało średnio 4,35 mln widzów, co zapewniło stacji 36,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 1,19 proc. widzów, czyli 51 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 35,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Drugą pozycję zajęły „Wiadomości” TVP1. Widownia tego dziennika zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 8,22 proc. (339 tys. osób) do 3,78 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z 26,50 proc. do 24,66 proc.

Natomiast ostatnie miejsce podium przypadło „Faktom” TVN. Ich oglądalność zmniejszyła się o 6,26 proc. (218 tys. widzów) i w grudniu 2015 roku wyniosła ona 3,26 mln osób. Z kolei udział „Faktów” w TVN wyniósł 22,34 proc. (rok wcześniej było to 23,61 proc.).

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 Biznes i Świat w zeszłym miesiącu wyniosła 3,42 mln widzów, co przełożyło się na 23,42 proc. udziału. Było to o 4,99 proc. mniej, niż w grudniu 2014 roku.

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,54 mln osób, po stracie o 4,24 proc. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w zeszłym miesiącu oglądało 2,71 mln widzów, czyli o 3,92 proc. mniej, niż przed rokiem.

Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 4,15 proc. do 1,62 mln widzów.

Wszyscy 4+

grudzień

2015

2014

Program

Stacja

AMR

SHR

AMR

SHR

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

4 352 667

36,16%

4 301 658

35,50%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

3 782 856

24,66%

4 121 622

26,50%

FAKTY 19:00

TVN

3 263 732

22,34%

3 481 854

23,61%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

2 544 097

17,65%

2 656 830

18,26%

PANORAMA 18:00

TVP2

1 618 332

12,21%

1 688 335

12,58%

Wirtualnemedia.pl

FAKTY 19:00

TVN

3 263 732

22,34%

3 481 854

23,61%

TVN24 Biznes i Świat

158 521

1,08%

120 065

0,81%

Razem

3 422 253

23,42%

3 601 919

24,42%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

2 544 097

17,65%

2 656 830

18,26%

Polsat News

126 160

0,88%

136 735

0,94%

Polsat News 2

43 556

0,30%

30 844

0,21%

Razem

2 713 813

18,83%

2 824 409

19,41%

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w grudniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 5,83 proc.

W tym ujęciu największym wzrostem, wynoszącym 3,25 proc., pochwalić się mogły „Wydarzenia”. Również i tutaj najwięcej straciły „Wiadomości” - było to 8,40 proc.

16-49

grudzień

2015

2014

Program

Stacja

AMR

SHR

AMR

SHR

FAKTY 19:00

TVN

1 153 323

21,20%

1 224 671

22,49%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

1 085 791

20,26%

1 051 628

19,58%

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

1 029 900

23,81%

1 019 275

24,06%

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

1 026 620

17,74%

1 120 794

19,26%

PANORAMA 18:00

TVP2

385 578

7,98%

407 409

8,39%

Wirtualnemedia.pl

FAKTY 19:00

TVN

1 153 323

21,20%

1 224 671

22,49%

TVN24 Biznes i Świat

44 894

0,83%

41 213

0,76%

Razem

1 198 217

22,03%

1 265 884

23,25%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

1 085 791

20,26%

1 051 628

19,58%

Polsat News

44 440

0,83%

46 480

0,87%

Polsat News 2

14 855

0,28%

11 578

0,22%

Razem

1 145 086

21,37%

1 109 686

20,67%

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Teleexpress, Wiadomości, program informacyjny, Fakty

Komentarze (10) Dodaj komentarz

  1. Porozmawiajmy na poważnie. TVP jest chora. Od dawna. Nie wiem kto zostanie ostatecznie prezesem TVP, ale ktokolwiek nim zostanie ten ma przed sobą ogromną szansę ona odmianę oblicza "ziemi", tej ziemi...
    Misyjność programu telewizji publicznej jest wbrew pozorom bardzo prosta do określenia. ja bym to streścił w skrócie, który brzmi OKAP. Rozszyfrowuję. Oświata, Kultura. Apolityczność,. Pragmatyzm.
    Jeśli porównamy telewizję publiczna do przysłowiowej kuchni, to znajdują się w niej wszystkie najpotrzebniejsze urządzanie, ale brakuje OKAPU... Gdybym znalazł się na miejscu nowego prezesa TVP, nie zwalniałbym wcale Tomasza Lisa, bo po co ? wprost przeciwnie, zaproponowałbym mu poprowadzenie programu z Janem Pospieszalskim. Trzeba skończyć z polityką antagonizowania środowisk politycznych Polaków. Telewizja publiczna ma za zadanie jednoczyć, ogromadzać Polaków a nie ich antagonizować. Do ramówki programu musza wrócić dobre programy programu w stylu SONDY z czasów PRL a także dobry dokument filmowy , którego tematyka ma dotyczyć najbardziej żywotnych dla Polaków obszarów rzeczywistości. Trzeba koniecznie przywrócić dobranockę dla dzieci, i coś w rodzaju Turniejów Miast lub Miasteczek po to, aby przytulic albo jak kto woli do Polski miejskiej koniecznie Polskę pozamiejską. Program TVP ma być adresowany do WSZYSTKICH Polaków czyli do 35 społeczeństwa mieszkającego w miastach i 65 % społeczeństwa zamieszkującego tzw, obszary poza miejskie. W ramach Apolityczności wprowadzić zakaz uprawiania partyjniactwa na antenie TVP. Politycy i liderzy odnotowujemy tylko w programach informacyjnych i to tylko wówczas gdy maja coś arcyważnego do powiedzenia. Należy skończyć z transmisjami obrad Sejmu. Sejm to nie kiepski teatrzyk tylko miejsce pracy ponad 400 posłów i to za nasze podatkowe pieniądze. Na koniec a propos Teleexpressu kiedy Orłoś "przychodzi" do mojego domu ma mieć krawat pod szyją.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia