SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko „Wprost” i „Gość Niedzielny” na minusie w I kwartale. Rekord „Tygodnika Powszechnego”

W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w I kwartale 2016 roku wyniosła 135 075 egz. Było to o 5,38 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 1,07 proc. do 120 499 egz.

Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w I kwartale br. wyniosła 119 451 egz., po wzroście o 5,03 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 78 295 egz., po wzroście o 5,54 proc. Oczko niżej (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 13,31 proc. do 58 987 egz.

Największym wzrostem, wynoszącym 16,06 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 306 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w I kwartale br. wyniósł zaledwie 28 408 egz., czyli mniej aż o 44,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Wirtualnemedia.pl

I kwartał

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

194 763

135 075

135 075

208 239

142 752

142 752

-5,38%

Polityka

166 886

120 567

120 499

172 792

119 244

119 223

1,07%

Newsweek Polska

190 103

119 551

119 451

171 240

113 839

113 726

5,03%

W Sieci

151 016

78 307

78 295

153 458

74 187

74 185

5,54%

Tygodnik Do Rzeczy

114 063

67 912

58 987

125 457

60 984

52 059

13,31%

Gazeta Polska

99 673

40 734

40 401

110 086

36 921

36 413

10,95%

Wprost

96 330

96 950

28 408

126 453

120 025

50 978

-44,27%

Tygodnik Powszechny

40 493

21 630

21 306

39 538

18 761

18 357

16,06%

Przegląd

51 000

16 610

16 610

51 000

16 958

16 958

-2,05%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

457 907

288 584

288 584

468 198

295 888

295 888

-2,47%

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Tylko „Wprost” i „Gość Niedzielny” na minusie w I kwartale. Rekord „Tygodnika Powszechnego”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maja
Wprost w dół i dobrze mu tak;-)
odpowiedź
User
hmmm
Gość Niedzielny na minusie ?
Przeoczenie podłej zmiany !
odpowiedź
User
gość
Gość Niedzielny jest głównie rozprowadzany przez parafie. W związku z tym weryfikacja rzeczywistej sprzedaży jest ograniczona.
odpowiedź