WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Piłka nożna i Adam Małysz najpopularniejsi w sporcie, Stoch i boks w górę

Gorący temat

Pracownicy przejmą „Dziennik Wschodni” od Mediów Regionalnych

0

Typowy polski kibic piłkarski - jaki jest?

2012-05-09 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Typowy polski kibic piłki nożnej to młody, towarzyski, dużo zarabiający mężczyzna w szaliku lub koszulce klubowej (albo reprezentacyjnej), pochodzący z małego lub średniego miasta - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini.

Badanie wykazało, że prawie połowa Polaków (45%) to kibice piłki nożnej, a najwięcej kibiców jest wśród mężczyzn (63%). 78% badanych w wieku 15 – 17 lat jest kibicami piłki nożnej. Drużynom futbolowym kibicuje również ponad połowa osób powyżej 55. roku życia.

Polscy kibice to przede wszystkim osoby, które wyrażają swoje zainteresowanie meczami piłkarskimi, ale nie są szczegółowo zorientowani w tej tematyce.

Większość kibiców deklaruje oglądanie meczy w telewizji (37%) lub stara się zdobyć bilety na mecz (33%), aby na żywo móc kibicować wybranej drużynie. Najczęściej okazują swoje wsparcie zakładając szalik opatrzony logotypem klubu lub barwami Polski (39%) albo koszulkę (21%). Są też i tacy, dla których mecz piłkarski to coś więcej niż widowisko. Traktują to wydarzenie sportowe jako swego rodzaju święto (23%), planując dokładnie swoje wyjście i przebierając się w barwy klubowe, malując twarze (29%), dzięki czemu wyróżniają się i pokazują poczucie przynależności do określonej grupy.

55% polskich kibiców wybiera się na mecz piłkarski spontanicznie, kierując się przekonaniem, że posiadany bilet nie może się zmarnować. Najczęściej kibice oglądają mecze razem z przyjaciółmi (71%), a mniej chętnie z rodziną, partnerem lub partnerką, czy samemu. Dla większości z nich mecz piłkarski jest idealną okazją do rozpoczęcia wieczornej, dobrej zabawy w towarzystwie znajomych (67%).

Mecze piłkarskie to także okazja do drobnych wydatków na przekąski, napoje albo gadżety kibica. Większość kibiców (62%) przygotowuje się na niewielkie koszty z nimi związane - od 20 do 60 zł. Polscy fani futbolu najchętniej będą płacić gotówką (85%).

Badanie polskich kibiców zostało przeprowadzone na zlecenie firmy MasterCard przez Instytut Homo Homini w dniach 13-15 marca 2012 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej, liczebnie reprezentatywnej próbie n=1069 Polaków w wieku powyżej 15 lat. Błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95.

Autor: km

Wiecej informacji: kibic piłkarski, kibic piłki nożnej, piłka nożna

Fotoreportaże

Komentarze (3) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (487)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga