SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tyskie na świątecznym stole. Federacja Polskich Banków Żywności: w obecnej sytuacji zdecydowaliśmy się przyjąć wsparcie

Nie milkną echa krytyki wobec marki piwa Tyskie (Kompania Piwowarska), które wsparło Federację Polskich Banków Żywności i promuje ten fakt kampanią z piwem na świątecznym stole. -  W obliczu wyzwań, przed którymi stoi świadczenie pomocy żywnościowej w Polsce, zdecydowaliśmy się przyjąć zaproponowane wsparcie - przekazało redakcji Wirtualnemedia.pl biuro prasowe FPBŻ. 

Marka piwa Tyskie (Kompania Piwowarska) rozpoczęła w tym tygodniu kampanię „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących”, w ramach której wspiera Federację Polskich Banków Żywności. Ambasadorami akcji zostali Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor. 

 – Nasza marka łączy ludzi – teraz z Bankami Żywności i ambasadorami akcji wspólnie pomagamy tym, którzy tego potrzebują, zwłaszcza w okresie okołoświątecznym. Dzielenie się z innymi to najważniejsza wartość, którą możemy przekazać jako Tyskie – mówiła o akcji Ewa Rychlik, brand manager Tyskie. Koroniewska i Dowbor wystąpili w spocie promocyjnym. 

 

Śpiewak ostro o akcji marki Tyskie 

Jak poinformował na Instagramie Jan Śpiewak, jego fundacja Bezpieczna Polska złożyła zawiadomienie do prokuratury w sprawie udziału Joanny Koroniewskiej i Marcina Dowbora w reklamie Tyskiego, którą określił mianem "świątecznej kampanii piwa przebranej za akcję charytatywną rozdawania posiłków dla potrzebujących". Celebryci oprócz spotu swoim wizerunkiem reklamują promocję na piwo Tyskie zorganizowaną w sklepach Biedronka. 

- Apelujemy do Dowborów, żeby przeprosili za udział w tej kampanii i przekazali fortunę, którą zarobili w jej ramach, na rzecz ofiar alkoholizmu. Apelujemy też do agencji reklamowych, żeby nie przyjmowały kampanii zlecanych przez kartele alkoholowe. Apelujemy do Biedronki, żeby zdjęła z drzwi swoich dyskontów tę reklamę. Jednocześnie będziemy walczyć o całkowity zakaz reklamy alkoholu w Polsce. Bez żadnych wyjątków - napisał Śpiewak na Instagramie. - Świąteczna kampania piwa, przebrana za akcję charytatywną rozdawania posiłków dla potrzebujących zyskała ich (bardzo kosztowne) wizerunki. Ile z tych osób nie ma pieniędzy na jedzenie, bo rodzice wszystko przepili? Ile z tych osób nie może związać końca z końcem, bo stracili wszystko przez nałóg? Co stanie jeśli zaczniemy budować jeszcze więcej skojarzeń ze świętami i wielopakiem piwa? - spytał aktywista.

"Żenujące, beznadziejne, wywołuje traumy" 

Tyskie mierzy się też z falą krytyki ze strony internautów, którzy nie kryją oburzenia, dając upust swoim emocjom w komentarzach na kontach społecznościowych Tyskiego.

“Ta kampania jest po prostu żenująca, co najmniej 3 miliony ludzi w Polsce żyje z syndromem DDA i zestawienie alkoholu i świąt od razu wywołuje dawne traumy. Proszę sobie nie wycierać gęby posiłkami dla potrzebujących, wiadomo że to działanie marketingowe i reklama. Chcecie sprzedawać alkohol proszę bardzo, ale udawanie że zależy Wam na dobrostanie społecznym to jest taka hipokryzja że już brak słów. I ludzie to wyczuwają, mam nadzieje, że poniesiecie konsekwencje prawne, ponieważ jest to nie tylko niesmaczne ale i nielegalne reklamować alkohol w kontekście „rodzinnego spędzania czasu przy wspólnym stole” - napisał jeden z internautów. 

Kolejna osoba dodała: “Ale beznadziejne. Gdybyście faktycznie chcieli wspierać biednych to zwyczajnie dalibyście tą kasę odpowiednim organizacjom, a nie robili sobie przy tym świąteczną promocje picia zatrudniając celebrytów pewnie za kwotę większą niż przeznaczycie na te posiłki.” 

Jeszcze inna stwierdziła: “Przykro się na to patrzy.. wiele rodzin w święta cierpi właśnie z tego powodu”. Następny użytkownik ironicznie spytał: “Posiłki dla potrzebujących? Na przykład tych, którzy przez alkohol wylądowali na bruku? To chyba jakiś żart”. 

Tyskie jedyną marką alkoholową wspierającą Banki Żywności?

Zapytaliśmy Federację Polskich Banków Żywności, czy nawiązując współpracę z marką alkoholową brała pod uwagę, że może się to spotkać z falą krytyki ze strony społeczeństwa. Dlaczego zdecydowała się na tę kooperację?

Zwłaszcza, że - jak ustaliliśmy - Tyskie jest pierwszą marką alkoholową, która wspiera tę organizację. Na jej stronie bowiem wymienieni są jej partnerzy - wśród nich są m.in. Lidl, Auchan, Jeronimo Martins Polska i wiele innych. Ale żadnych marek alkoholowych nie ma. 

Biuro prasowe FPBŻ przekazało redakcji Wirtualnemedia.pl, że działalność społeczna Banków Żywności jest finansowana również ze współpracy z partnerami biznesowymi. 

- Obecny wzrost cen ma wpływ na jakość życia odbiorców naszej pomocy, a także na funkcjonowanie ogólnopolskiej sieci Banków Żywności. W obliczu wyzwań, przed którymi stoi świadczenie pomocy żywnościowej w Polsce, zdecydowaliśmy się przyjąć zaproponowane wsparcie - poinformowano nas. 

Dodano, że marka Tyskie zasiliła darowizną finansową Federację Polskich Banków Żywności, dzięki której w okresie świątecznym możliwe jest przekazanie żywności osobom potrzebującym. - Otrzymane z darowizny środki finansowe umożliwią przygotowanie 5 milionów posiłków, poprzez pozyskiwanie żywności ze wszystkich możliwych źródeł, jej transport, magazynowanie i redystrybucję. Każde finansowe wsparcie jest dla nas istotne, aby móc nakarmić ludzi.

Jednocześnie, z uwagi na transparentność naszych działań - zawsze informujemy o źródłach otrzymywanych darowizn - przekazało biuro prasowe.

Dołącz do dyskusji: Tyskie na świątecznym stole. Federacja Polskich Banków Żywności: w obecnej sytuacji zdecydowaliśmy się przyjąć wsparcie

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
waril
A kto to ten Jan Śpiewak!?
Za chwilę każdy będzie za wszystko przepraszał. Piwowarzy za piwo a firmy farmaceutyczne za suplementy. Najlepiej zakazać TV pokazywania reklam i sprawa zamknięta... Każdy ma swój rozum i powinien sam wybrać co dla niego najlepsze ale na pewno nie powinna mieć na to wpływ żadna reklama telewizyjna. I tyle.
0 0
odpowiedź
User
he he
A kto to ten Jan Śpiewak!?
Za chwilę każdy będzie za wszystko przepraszał. Piwowarzy za piwo a firmy farmaceutyczne za suplementy. Najlepiej zakazać TV pokazywania reklam i sprawa zamknięta... Każdy ma swój rozum i powinien sam wybrać co dla niego najlepsze ale na pewno nie powinna mieć na to wpływ żadna reklama telewizyjna. I tyle.


Dobra, róbmy co chcemy, ale umowa: jak przywalisz po alkoholu w drzewo i 12 strażaków będzie cię wyciągać albo zjesz słoik supli i będziesz leżeć miesiąc w szpitalu to dostaniesz za te usługi fakturę 120 000 zł, ok?

Wtedy zakrzyczysz głośno: o taki wybór walczyłem, tak!!!!11
0 0
odpowiedź
User
Pikuś
Całą sytuację dobitnie opisuje stary dowcip
-Mówi starszy brat do młodszego -sprzedamy butelki po wczorajszej imprezie starych i kupimy sobie coś do zjedzenia .Po chwili młodszy dodaje - Ciekawe za co kupilibyśmy to jedzenie ,gdyby nasi rodzice " nie pili "
0 0
odpowiedź