SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. Mocno w górę Generali, Nationale-Nederlanden i Axa Direct, w dół Proama i Liberty

W trzech kwartałach br. wydatki reklamowe ubezpieczycieli były niższe niż w analogicznym okresie ub.r. Więcej wydali na telewizję i outdoor, a mniej w pozostałych mediach. Liderem jest Grupa Generali, która w tym roku zwiększyła nakłady reklamowe dziewięciokrotnie. Za to Proama i Liberty wydały sporo mniej.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że firmy ubezpieczeniowe wydały na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 4,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 236,4 mln zł.

Zdecydowaną większość budżetów ubezpieczyciele lokowali w telewizji - zostawili tam ponad 201 mln zł (6,2 proc. więcej niż rok temu).

Drugim obok telewizji kanałem komunikacji, w której branża ubezpieczeniowa inwestowała więcej niż rok wcześniej był outdoor. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w skali roku o 106,9 proc. i wyniosły 4,7 mln zł.

Na pozostałe media ubezpieczyciele zredukowali wydatki reklamowe. Radia na ich reklamach zarobiły 55,4 proc. mniej (13 mln zł), gazety - 36,8 proc. mniej (3,9 mln zł), magazyny - 41,2 proc. mniej (7,6 mln zł), kina - 26,1 proc. mniej (5,8 mln zł).

Cennikowe wydatki reklamowe ubezpieczeniowych na media (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2014

I-IX 2015

zmiana proc.

Telewizja

189 300 462 zł

201 106 346 zł

6,2

Radio

29 208 558 zł

13 013 206 zł

-55,4

Gazety

6 197 738 zł

3 920 024 zł

-36,8

Magazyny

12 908 449 zł

7 585 096 zł

-41,2

Outdoor

2 268 671 zł

4 693 358 zł

106,9

Kina

7 899 738 zł

5 834 043 zł

-26,1

Indoor

113 100 zł

234 150 zł

107

Razem

247 896 716 zł

236 386 223 zł

-4,6

Liderem wydatków reklamowych branży ubezpieczeniowej jest w tym roku Grupa Generali, która na promocję w mediach pozainternetowych wydała przez dziewięć miesięcy tego roku 32,9 mln zł. Było to ponad dziewięć razy więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Tak znaczny wzrost wydatków reklamowych tego marketera jest skutkiem jego nowej strategii marketingowej i prowadzonej od lutego br. kampanii wizerunkowej, która ma zmienić postrzeganie wizerunku firmy: z prestiżowej na bardziej zbliżoną do klienta. Generali ma nowe pozycjonowanie i slogan: „Życie się zmienia, więc Generali zmienia ubezpieczenia”.

Generali awansując na reklamowego lidera w branży ubezpieczeń zdetronizowało firmę Ceska Pojistovna, właściciela marki Proama. Ten ubezpieczyciel ograniczył w br. wydatki o 33,6 proc., do 22,7 mln zł. Proama latem br. reklamowała polisy mieszkaniowe z szeregiem dodatkowych świadczeń.

Trzecim pod względem reklamowych aktywności ubezpieczycielem jest Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na życie z wydatkami w wysokości 21,4 mln zł. Ostatnio firma ta realizowała kampanię reklamową pod hasłem „Mamy serce do ubezpieczenia”.

Najwięksi reklamodawcy wśród ubezpieczycieli

(bez internetu, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2014

I-IX 2015

zmiana proc.

GENERALI GROUP

3 240 018 zł

32 918 930 zł

916

CESKA POJISTOVNA

34 186 754 zł

22 698 518 zł

-33,6

NATIONALE-NEDERLANDEN TU NA ŻYCIE

 

21 395 835 zł

-

AXA DIRECT (AVANSSUR ODDZIAŁ W POLSCE)

16 713 106 zł

20 296 663 zł

21,4

LIBERTY

20 728 971 zł

19 298 961 zł

-6,9

Razem

247 896 716 zł

236 386 223 zł

-4,6

Axa Direct w br. wydała na promocję swoich produktów i usług 21,4 proc. więcej niż rok temu (20,3 mln zł), zaś firma Liberty Ubezpieczenia - 6,9 proc. mniej (19,3 mln zł).

Pierwszy ubezpieczyciel latem realizował kampanię podkreślającą, że ma 100 mln klientów na świecie i 200 lat doświadczenia. Z kolei twarzą tegorocznych kampanii Liberty Ubezpieczenia był Bogusław Wołoszański, który promował m.in. OC i AC oferowane przez tę firmę.

Dołącz do dyskusji: Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. Mocno w górę Generali, Nationale-Nederlanden i Axa Direct, w dół Proama i Liberty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl