„Ugotowani” przegrywają z konkurencją. “Trudne pasmo”

Program „Ugotowani” w nowej formule ogląda średnio 1,25 mln osób. TVN w czasie jego emisji ma mniej widzów niż rok temu i przegrywa z konkurencją. - Pasmo „Ugotowanych” jest najbardziej konkurencyjne - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Ugotowani” przegrywają z konkurencją. “Trudne pasmo”

TVN od września br. w każdym tygodniu pokazuje po cztery odcinki „Ugotowanych”, a każdy z nich poświęcony jest jednemu z bohaterów danej rywalizacji i kolacji przez niego przygotowanej. Poszczególne odcinki formatu emitowane są od poniedziałku do czwartku o godz. 20.50, począwszy od 1 września br. (więcej na ten temat).

Średnia oglądalność „Ugotowanych” w okresie do 27 października br. wyniosła 1,25 mln widzów. Przełożyło się to na 7,81 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 9,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Do końca sezonu wiosennego w paśmie „Ugotowanych” nadawano serial docu-crime „W11 - Wydział Śledczy”. W okresie od 2 września do 22 października ub.r. miał on więcej widzów niż kulinarny show, bo śledziło go 1,90 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 12,32 proc. i 11,04 proc. (zobacz te dane).

W czasie emisji kulinarnego formatu TVN przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. W tym paśmie zdecydowanym liderem jest TVP2, która emituje seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz filmy fabularne, co daje jej aż 30,37 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat (filmy fabularne, „Zdrady” oraz „Na krawędzi 2”; 12,33 proc. udziału). Lepiej od TVN wypada również TVP1 (różne programy; 11,23 proc.). Taka sama kolejność stacji jest wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji „Ugotowanych”

- Wyniki „Ugotowanych” nie są oszałamiające, ale nie jest to także klęska - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Program nadawany jest w najbardziej konkurencyjnym paśmie, konkuruje z silnymi serialami TVP2 jak „M jak miłość” i mocnymi produkcjami Polsatu - mówi Czaja. Podkreśla on, że budżet „Ugotowanych” jest nieporównywalny względem budżetów pozycji emitowanych w tym samym czasie przez konkurencję.

Czy wiosną „Ugotowani” nadal pozostaną w tym samym paśmie? - Jest to niewykluczone - zaznacza Czaja. Ostatecznej decyzji jeszcze nie ma. TVN liczy, że dobre wyniki osiągną odcinki specjalne z udziałem gwiazd, które pokazane zostaną na początku listopada br. (więcej na ten temat).

TVN w niedziele emituje też odcinki „The Best of”, złożone z najciekawszych materiałów z danej rywalizacji. Początkowo pokazywano je o 17.00, ale od 19 października godzina emisji zmieniła się na 18.00.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"