SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Ugotowanych” oglądało tylko 1,1 mln widzów. 40 mln zł z reklam

Wiosenną edycję „Ugotowanych” śledziło średnio 1,08 mln widzów, o 210 tys. oglądających mniej niż jesienią. TVN w czasie emisji formatu przegrał z głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 40,09 mln zł.

Średnia oglądalność odcinków wiosennej serii „Ugotowanych”, pokazanych w okresie od 2 marca do 28 maja 2015 roku, wyniosła 1,08 mln widzów. Przełożyło się to na 7,08 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,29 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Format nadawany był od poniedziałku do czwartku o godz. 20.50.

Najchętniej oglądany odcinek programu w analizowanym okresie pokazano 16 kwietnia. Przyciągnął on przed telewizory uwagę 1,73 mln widzów. Wszystkie trzy topowe odcinki reality-show pokazano w czwartki, czyli w tym dniu tygodnia, w którym program nie konkuruje z hitowymi serialami TVP2: „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, które emitowane są w tym paśmie od poniedziałku do środy.

Trzy topowe odcinki

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

16-04-2015

1 731 202

10,85%

12-03-2015

1 708 267

10,71%

02-04-2015

1 663 160

10,37%

Dla porównania, cały jesienny sezon programu (nadawany w okresie od 1 września do 27 listopada ub.r. miał średnio 1,29 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 7,95 proc. i 9,58 proc. udziału. Oznacza to, że reality-show straciło 210 tys. widzów.

W czasie emisji kulinarnego formatu TVN przegrał walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. W tym paśmie zdecydowanym liderem była TVP2, która emitowała seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz filmy fabularne, co dało jej aż 27,60 proc. udziału. Drugie miejsce zajęła TVP1 (różne programy; 12,78 proc. udziału). Lepiej od TVN wypadł również Polsat (filmy fabularne; 10,40 proc.).

Również wśród widzów w grupie komercyjnej TVN w paśmie emisji „Ugotowanych” jest czwarty. Wiceliderem był tutaj jednak Polsat, który wyprzedził Jedynkę.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP2

4 216 611

27,60%

23,14%

TVP1

1 952 053

12,78%

9,78%

Polsat

1 588 677

10,40%

14,22%

TVN - Ugotowani

1 081 436

7,08%

9,29%

Wpływy reklamowe TVN wokół emisji reality-show wyniosły 40,09 mln zł.(dane cennikowe, bez rabatów).

Najprawdopodobniej kolejne premierowe odcinki programu "Ugotowani" na antenie TVN pojawią się jesienią br.

Dołącz do dyskusji: „Ugotowanych” oglądało tylko 1,1 mln widzów. 40 mln zł z reklam

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam023
Nic dziwnego jak taki szajs się z tego zrobił...
0 0
odpowiedź
User
m.
Zgadzam się z Adamem, wrócić do starej formuły to będzie więcej oglądających. Bo to co jest teraz to do niczego jest, ot, co! Ciągnie się, jak flaki z olejem, przez cały tydzień.
0 0
odpowiedź
User
Nick
Ugotowani w formule 4 odcinkowej to program po prostu słaby. Zdawałoby się, że więcej czasu antenowego to więcej możliwości montażowych, wszak kolacja trwa nieco dłużej niż 25 minut i oryginalnego materiału powinno być wystarczająco dużo, by zrealizować ciekawe odcinki. Nic bardziej mylnego - powtórzenia gonią powtórzenia i poganiają podsumowaniami.

Wiele złego formule programu zrobiło także przeniesienie cieżaru na atrakcje oraz oceny nieruchomości gospodarzy. Program z kulinarnego, stał się mizernym reality show z przypadkową obsadą.

Na plus można zaliczyć wydania specjalne, w których, z braku rywalizacji o wygraną, jest więcej luzu, swobody i prawdziwego gotowania.
0 0
odpowiedź