WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Wycofana reklama Pepsi oderwana od rzeczywistości, marka wpadła w pułapkę poprawności politycznej (opinie)

Gorący temat

Wojciech Cejrowski wraca do Trójki z „Audycją podzwrotnikową”

0

Unilever zmniejszy wydatki reklamowe o 2 mld euro, rozwiąże umowy z połową agencji

2017-04-10 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Koncern Unilever (właściciel m.in. marek Lipton, Knorr, Dove) zapowiedział, że zredukuje o połowę liczbę agencji kreatywnych, z którymi współpracuje na poziomie globalnym. To element planu, który ma doprowadzić do zmniejszenia rocznych wydatków marketingowych firmy o 2 mld euro.

Unilever zmniejszy wydatki reklamowe o 2 mld euro, rozwiąże umowy z połową agencji

Po tym jak w lutym br. finalnie nie doszło do zakupu Unilevera przez Kraft Heinz, pierwsza firma postanowiła wprowadzić plan, który zwiększy jej wartość dla akcjonariuszy. W rozmowie z inwestorami Greame Pitkethly, chief financial officer w Unileverze, przyznał, że koncern współpracuje obecnie z ok. 3 tysiącami agencji kreatywnych na całym świecie. Pitkethly stwierdził, że zmniejszenie ich liczby byłoby korzystne dla firmy.

W Wielkiej Brytanii Unilevera obsługują od strony kreacji takie agencje, jak MullenLowe, adam&eve DDB, Karmarama, Ogilvy&MAther. Z kolei w Polsce są to m.in. OS3 (pracuje dla marki Knorr) i DDB&tribal (dla Axe).

Wraz z redukują liczby obsługujących go agencji Unilever planuje przygotowywać o 30 proc. mniej reklam, a częstotliwość ich emisji na rynkach wschodzących zmniejszyć o ok. 10 proc. Firma zamierza do 2019 roku obniżyć roczne wydatki na marketing o 2 mld euro.

Greame Pitkethly przekonywał inwestorów, że zmniejszenie liczby reklam nie oznacza, że komunikacja marek będzie mniej skuteczna. Firma zamiast wydawać pieniądze na nowe produkcje planuje przez dłuższy niż dotychczas okres wykorzystywać reklamy najlepsze i najbardziej efektywne.

Autor: bg

Wiecej informacji: Unilever, branża reklamowa

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej