SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,5 mln zł kary od UOKiK dla Twojej Telekomunikacji

Prezes UOKiK Marek Niechciał nałożył na operatora Twoja Telekomunikacja 1,5 mln zł kary za nieuczciwe praktyki rynkowe. Firma podszywała się pod dotychczasowego operatora oraz utrudniała konsumentom odstąpienie od umowy.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło 600 skarg od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz od operatorów sieci stacjonarnej na działania Twojej Telekomunikacji (TT).

- Twoja Telekomunikacja agresywnie zdobywa klientów. To celowe działania, które potępiam. Pracownicy TT informują konsumentów o tym, że realizują „ogólnopolską kampanię cyfryzacji”, w związku z tym niezbędna jest wymiana telefonu z analogowego na cyfrowy. Podpis na dokumentach potwierdzających otrzymanie telefonu oznacza zmianę operatora. Pomimo licznych reklamacji od konsumentów spółka nie zmieniła praktyki. Nie znalazłem żadnych okoliczności łagodzących – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd zakwestionował m.in. podszywanie się pod dotychczasowego operatora. Konsultanci telefoniczni dzwonili najczęściej do osób starszych, właścicieli numerów stacjonarnych wywierając na nich błędne wrażenie, że rozmawia z nimi ich dotychczasowy operator. Twoja Telekomunikacja zatajała przed klientami informacje o tym, że niższy abonament będzie obowiązywał tylko przez dwa miesiące. Po tym czasie opłaty wzrosły z 25 zł do 41 zł.

Operator żądał również zapłaty za dodatkowe usługi, których konsument nie zamawiał. Pracownicy TT nie pytali, czy konsument zamawia dodatkowe usługi (np. biling online), sami wypełniali odpowiednie pola w umowie i je zamawiali. W efekcie, wzrastała cena za miesięczny abonament. Konsumenci nie otrzymywali ponadto informacji o odstąpieniu od umowy, formularza odstąpienia od umowy, cennika, a nawet umowy.

W związku z tym, prezes UOKiK nałożył na operatora kare w wysokości 1,5 mln złotych. Na jej wysokość miało wpływ to, że mimo napływających do Twojej Telekomunikacji skarg, spółka nie zmieniła swoich działań.

- Dostaliśmy mnóstwo skarg od osób starszych i ich rodzin. Przedstawiciele TT nie informowali, że złożenie podpisu pod podsuwanymi dokumentami oznacza zmianę operatora telekomunikacyjnego. Zataili, że niższy abonament będzie obowiązywał tylko przez dwa miesiące. Naruszyli podstawowe obowiązki informacyjne – dodaje Marek Niechciał.

Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do sądu.

Dołącz do dyskusji: 1,5 mln zł kary od UOKiK dla Twojej Telekomunikacji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
klient
Mało! Powinni dostać maksymalną możliwą karę.
odpowiedź