WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP po 9 dniach emisji zdjęła spot Wirtualnej Polski z Biedroniem, WOŚP, ŚDM, Czarnym Protestem i 500+ (wideo)

UOKiK na wniosek TVP sprawdza, czy Nielsen bada oglądalność zgodnie z przepisami

2017-01-14 A A A KOMENTARZE: 14 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie badania oglądalności telewizji realizowanego przez firmę Nielsen Audience Measurement. Podjął te działania po wniosku złożonym przez Telewizję Polską.

UOKiK na wniosek TVP sprawdza, czy Nielsen bada oglądalność zgodnie z przepisami

- Od października prowadzimy postępowanie wyjaśniające mające na celu wstępne ustalenie, czy zasady prowadzenia badań ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej przez AC Nielsen mogą stanowić naruszenie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Jest to postępowanie wyjaśniające - w sprawie, a nie skierowane przeciw konkretnemu przedsiębiorcy - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK-u.

Urząd zaczął do postępowanie po wniosku złożonym przez Telewizję Polską. Prezes TVP Jacek Kurski w ub.r. wiele razy krytykował badania oglądalności prowadzone przez Nielsen Audience Measurement, zarzucając, że jest oparte na zbyt małej liczbie gospodarstw domowych, niereprezentatywnych dla całej populacji naszego kraju. Wiosną nadawca poprosił firmę o przekazanie kodów pocztowych osób uczestniczących w panelu badawczym, na co ta się nie zgodziła.

W październiku ub.r. Nielsen zgodził się na przeprowadzenie audytu rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego w Polsce. Jacek Kurski zapowiedział, że jeśli wyniki audytu nie będą satysfakcjonujące, TVP może uruchomić własne badanie oglądalności, razem z partnerem z sektora publicznego.

Nielsen Audience Measurement informuje, że w odpowiedzi na pytania przekazał UOKiK-owi szczegółowe informacje dotyczące realizowanego badania oglądalności. Firma podkreśla, że pomiar jest prowadzony „zgodnie z międzynarodowymi standardami pomiaru widowni, wiernie odzwierciedla strukturę gospodarstw domowych w Polsce i odpowiada na konkretne potrzeby całego rynku telewizyjnego w kraju”.

UOKiK nie podaje, kiedy zakończy się postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

Autor: Tomasz Wojtas

Wiecej informacji: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, UOKiK, Nielsen, badanie oglądalności, Telewizja Polska

Komentarze (14) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej