WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP po 9 dniach emisji zdjęła spot Wirtualnej Polski z Biedroniem, WOŚP, ŚDM, Czarnym Protestem i 500+ (wideo)

UOKiK na wniosek TVP sprawdza, czy Nielsen bada oglądalność zgodnie z przepisami

2017-01-14 A A A KOMENTARZE: 14 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie badania oglądalności telewizji realizowanego przez firmę Nielsen Audience Measurement. Podjął te działania po wniosku złożonym przez Telewizję Polską.

UOKiK na wniosek TVP sprawdza, czy Nielsen bada oglądalność zgodnie z przepisami

- Od października prowadzimy postępowanie wyjaśniające mające na celu wstępne ustalenie, czy zasady prowadzenia badań ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej przez AC Nielsen mogą stanowić naruszenie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Jest to postępowanie wyjaśniające - w sprawie, a nie skierowane przeciw konkretnemu przedsiębiorcy - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK-u.

Urząd zaczął do postępowanie po wniosku złożonym przez Telewizję Polską. Prezes TVP Jacek Kurski w ub.r. wiele razy krytykował badania oglądalności prowadzone przez Nielsen Audience Measurement, zarzucając, że jest oparte na zbyt małej liczbie gospodarstw domowych, niereprezentatywnych dla całej populacji naszego kraju. Wiosną nadawca poprosił firmę o przekazanie kodów pocztowych osób uczestniczących w panelu badawczym, na co ta się nie zgodziła.

W październiku ub.r. Nielsen zgodził się na przeprowadzenie audytu rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego w Polsce. Jacek Kurski zapowiedział, że jeśli wyniki audytu nie będą satysfakcjonujące, TVP może uruchomić własne badanie oglądalności, razem z partnerem z sektora publicznego.

Nielsen Audience Measurement informuje, że w odpowiedzi na pytania przekazał UOKiK-owi szczegółowe informacje dotyczące realizowanego badania oglądalności. Firma podkreśla, że pomiar jest prowadzony „zgodnie z międzynarodowymi standardami pomiaru widowni, wiernie odzwierciedla strukturę gospodarstw domowych w Polsce i odpowiada na konkretne potrzeby całego rynku telewizyjnego w kraju”.

UOKiK nie podaje, kiedy zakończy się postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

Autor: Tomasz Wojtas

Wiecej informacji: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, UOKiK, Nielsen, badanie oglądalności, Telewizja Polska

503 Service Temporarily Unavailable

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.


Apache Server at www.wirtualnemedia.pl Port 80

Komentarze (14) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej