SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK sprawdza, czy Polkomtel, Orange i T-Mobile udostępniają klientom ich rozmowy z biurem obsługi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął postępowanie wyjaśniające, czy  operatorzy telekomunikacyjni Polkomtel (właściciel sieci Plus), Orange Polska i T-Mobile Polska w prawidłowy sposób udostępniają użytkownikom nagrania ich rozmów z obsługą klienta. Dostęp do zapisów jest ważny w trakcie reklamacji.

W komunikacie UOKiK przypomina, że każdy dostawca usług powinien utrwalić oświadczenie abonenta złożone za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w szczególności telefonicznie. Nagranie powinno być przechowywane do końca umowy, a jego treść udostępniona abonentowi przede wszystkim w trakcie postępowania reklamacyjnego.

Tymczasem z informacji uzyskanych przez UOKiK wynika, że użytkownicy często nie mają dostępu do treści nagrania, zwłaszcza w toku reklamacji. Z drugiej strony operatorzy telekomunikacyjni w odpowiedziach na reklamacje posługują się argumentem przeprowadzenia weryfikacji prawidłowości procesu zawierania czy zmiany umowy w oparciu o odsłuchanie zapisu rozmowy sprzedażowej.

W związku z tymi ustaleniami urząd wszczął postępowania wyjaśniające wobec Polkomtela, Orange Polska oraz T-Mobile Polska sprawdzające zakres i sposób udostępniania nagrań rozmów sprzedażowych.

Obecnym postępowaniem nie jest objęta firma P4, operator sieci Play, która już wcześniej pod naciskiem UOKiK dobrowolnie zmieniła swoją praktykę i udostępnia konsumentom nagrane rozmowy w sposób przewidziany przepisami.

- Brak możliwości weryfikacji nagrania ze strony konsumenta może w znaczny sposób naruszać jego prawa - tłumaczy Marek Niechciał, prezes UOKiK. - Operator bowiem, posiadając dostęp do zapisu nagrania rozmowy sprzedażowej, na jej podstawie dokonuje jednostronnej interpretacji ustaleń, co pozostaje poza kontrolą drugiej strony umowy.

Dołącz do dyskusji: UOKiK sprawdza, czy Polkomtel, Orange i T-Mobile udostępniają klientom ich rozmowy z biurem obsługi

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Każde nagranie powinno być dostępne po zalogowaniu do strefy elektronicznego biura obsługi klienta, kto ukrywa treść rozmowy - kręci.
odpowiedź
User
świadomy
Ludzie, sami musicie nagrywać rozmowy z infolinią. Wiadomo, że żaden operator nie udostępni nigdy nagrania z rozmowy, jeśli było w niej coś, co mogłoby go obciążyć (np. jeśli konsultant przyznał się do swojego błędu albo niedopatrzenia). Każda reklamacja jest jak sprawa w sądzie - nie wygracie, jeśli nie macie dowodów.
odpowiedź
User
zen
Zawsze nagrywam niezaleznie czy ja dzwonie czy do mnie dzwonia, szczegolnie ci ktorzy nie maja prawa do mnie dzwonic ( brak zgody na komunikacje marketingowa ) szczegolnie z sieci ktorej nie jestem klientem .
odpowiedź