Sieć UPC Polska na dzień 30 września br. obsługiwała 1 420 600 klientów, co oznacza spadek o 13,9 tys. osób względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,97 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora. Spadek całkowitej liczby abonentów operator tłumaczy wygaśnięciem umów dotyczących pakietów spółdzielczych.
Na koniec września br. UPC Polska miało 1 194 200 użytkowników usług telewizyjnych. To mniej o 56,6 tys. niż rok wcześniej (spadek o 4,53 proc.). Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec III kwartału br. sieć obsługiwała już 902,8 tys. klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 9,7 proc.). Z kolei liczba użytkowników wersji analogowej spadła aż o 31,88 proc. do 219,4 tys. egz.
Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec września br. wyniosła już 970 tys., co oznacza wzrost o 9,2 proc. Operator podaje, że do poziomu 81 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/upc-przyspiesza-internet-wyzsza-predkosc-za-wyzsza-cene-lub-rozwiazanie-umowy ##
O 5,46 proc. poszła do góry natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec września br. operator miał już 544,4 tys. takich abonentów.
Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 września br. korzystali z 2 708 700 mln usług (rok wcześniej z 2 655 400).











