SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC straciło 30 tys. klientów. Rośnie telefonia, internet i TV cyfrowa

Na koniec III kwartału br. sieć UPC Polska miała o 30 tys. klientów mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadła liczba klientów usługi telewizyjnej, za to abonentów przybywa telewizji cyfrowej, internetowi, a najbardziej usłudze telefonicznej.

Łączna liczba abonentów sieci UPC Polska na koniec września 2013 roku wyniosła dokładnie 1 434 500, co oznacza spadek względem września 2012 roku o 29,3 tys., czyli o 2 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora.

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią nadal klienci usługi telewizyjnej, których na koniec września br. było 1 250 800. To jednak mniej aż o 57,3 tys. niż rok wcześniej (spadek o 4,4 proc.). Klienci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec III kwartału br. UPC Polska obsługiwała już 823 tys. abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 15 proc., czyli o 107,6 tys. klientów) oraz 427,8 tys. użytkowników telewizji analogowej (spadek o 27,8 proc., czyli o 164,9 tys. klientów).

Obecnie klienci telewizji analogowej stanowią zatem 34,2 proc. wszystkich abonentów usługi telewizyjnej. Ewelina Rabsztyn, dyrektor ds. programmingu w UPC, pod koniec października br. podała, że operator spodziewa się, że na koniec roku z telewizji analogowej operatora będzie korzystać tylko 9 proc. jego abonentów. Spółka z końcem zeszłego miesiąca wycofała już telewizję analogową z oferty dla nowych klientów (więcej na ten temat).

Z kolei z szerokopasmowego internetu UPC korzysta już 888,4 tys. abonentów, co oznacza wzrost o 8,3 proc. (68,3 tys. klientów). Sieć podaje, że już ponad 70 proc. jej klientów posiada internet o prędkości 30 Mb/s i wyższej. Stosunkowo najbardziej, bo o 19,6 proc. wzrosła liczba klientów telefonii stacjonarnej. Na koniec września br. operator miał już 516,2 tys. takich abonentów (rok wcześniej było ich o 84,6 tys. mniej).

UPC Polska

Liczba abonentów na koniec

usługa

III kwartału 2013

III kwartału 2012

UPC ogółem

1 434 500

1 463 800

Wirtualnemedia.pl

Telewizja ogółem

1 250 800

1 308 100

Telewizja cyfrowa

823 000

715 400

Telewizja analogowa

427 800

592 700

Wirtualnemedia.pl

Internet

888 400

820 100

Telefonia

516 200

431 600


Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 września br. korzystali z 2 655 400 usług (rok wcześniej z 2,56 mln). Spółka podała, że udział abonentów korzystających jednocześnie z telewizji, internetu i telefonii w całej bazie UPC przekroczył już 31 proc.

- UPC konsekwentnie realizuje strategię budowania wartości dla klientów poprzez sprzedaż pakietów - telewizji cyfrowej, internetu i telefonii - w III kwartale udało nam się zwiększyć sprzedaż potrójnej usługi i umocniliśmy tym samym naszą pozycją w kluczowych obszarach rynku - komentuje wyniki Simon Boyd, prezes UPC Polska.

Dołącz do dyskusji: UPC straciło 30 tys. klientów. Rośnie telefonia, internet i TV cyfrowa

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin Sz.
jak by na moim osiedlu w Krakowie podpięli UPC to by zyskali ze mnie tez abonenta telewizji i internetu
odpowiedź
User
Marcin
telefonia wzrosła tylko dlatego, że telefon jest oferowany każdemu, nawet jak go nie potrzebuje, co więcej dwie usługi ( telewizja + Internet) w pakiecie są droższe niż trzy usługi( telefon+Internet+Telewizja). Jestem pewien że 30% z tych którym zaoferowano telefon, nie wykorszystało nawet minuty.
odpowiedź
User
marco
I bardzo dobrze. Mam nadzieję, że dalej będą tracić. Pogoniłem ich po roku. A miałem ich tylko dlatego, że przęjęli Aster - poprzedniego dostawcę, którego miałem bezproblemowo przez 10 lat.
odpowiedź