WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

"Polaków portret codzienny" od "Polityki"

Gorący temat

„Gazeta Wyborcza” odpowiada Szczepkowskiej: felietony o gender i homoseksualnym lobby były skandaliczne

0

“Uważam Rze” liderem, wyprzedził “Politykę” i “Gościa”

2011-08-19 A A A KOMENTARZE: 38 FORUM DRUKUJ POLEĆ

“Uważam Rze” miał najwyższą sprzedaż w segmencie tygodników opinii w czerwcu br. Większość tytułów zakończyła szósty miesiąc br. na minusie, najwięcej stracił “Przekrój”. Zyskały za to “Gazeta Polska”, “Wprost” i “Newsweek”.

Sprzedaż ogółem tygodnika “Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica) w czerwcu br. wyniosła 131 436 egz. To trzeci najlepszy wynik tego tytułu od czasu wprowadzenia go na rynek w lutym br. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję utrzymała “Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż zmalała o 5,79 proc. W czerwcu br. sprzedała się ona w nakładzie 130 438 tys. egz.

Na trzecie miejsce z pierwszego spadł “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), którego wynik sprzedażowy zmalał jeszcze bardziej, bo o 8,85 proc. do liczby 129 636 egz.

>>> “Gazeta Polska Codziennie” - nowy dziennik od 9 września

Liderem wzrostu w czerwcu br. była ponownie “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem poszła do góry o 30,89 proc. i wyniosła 65 636 egz. Sporo zyskał też “Wprost” (AWR “Wprost”, + 23,41 proc.).

Na największym minusie szósty miesiąc br. zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 16 proc. do 31 614 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.

ZKDP czerwiec
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Uważam Rze 260 326 131 657 131 436 - - -
Polityka 188 872 130 438 130 438 191 042 138 454 138 452
Gość Niedzielny 201 440 129 964 129 636 204 393 142 441 142 223
Newsweek 184 727 112 136 105 706 179 024 102 872 97 072
Wprost 177 000 116 564 95 185 170 744 91 379 77 129
Gazeta Polska 136 394 66 858 65 636 87 920 50 729 50 147
Przekrój 70 000 37 424 31 614 84 997 43 446 37 636
Przegląd 60 963 21 256 21 256 68 100 22 410 22 410
Tygodnik Powszechny 39 621 21 388 16 701 39 387 21 784 17 204
Przewodnik Katolicki 40 005 25 085 3 102 40 011 28 799 3 546


Porównując dane z czerwca br. do danych z maja br. widać, że większość tygodników zanotowało spadki, najwięcej straciły “Przewodnik Katolicki” i “Gość Niedzielny”, na przeciwnym biegunie znalazł się “Wprost”.

ZKDP 2011
czerwiec maj
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Uważam Rze 260 326 131 657 131 436 294 235 128 270 128 228
Polityka 188 872 130 438 130 438 187 250 131 384 131 384
Gość Niedzielny 201 440 129 964 129 636 206 271 147 497 147 140
Newsweek 184 727 112 136 105 706 174 291 104 879 98 409
Wprost 177 000 116 564 95 185 176 968 105 113 84 165
Gazeta Polska 136 394 66 858 65 636 138 665 68 284 67 046
Przekrój 70 000 37 424 31 614 74 000 37 650 31 840
Przegląd 60 963 21 256 21 256 61 000 21 707 21 707
Tygodnik Powszechny 39 621 21 388 16 701 41 471 22 579 17 126
Przewodnik Katolicki 40 005 25 085 3 102 40 005 27 492 3 708


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w czerwcu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 2,01 proc. i wyniosła 351 359 proc. 

ZKDP czerwiec
2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 517 775 351 359 351 359 515 589 358 584 358 584
Forum 31 830 17 662 17 662 30 147 16 994 16 994
 
ZKDP 2011
czerwiec maj
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 517 775 351 359 351 359 517 628 346 512 346 512
Forum 31 830 17 662 17 662 29 613 15 620 15 620

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Autor: Patryk Pallus

Wiecej informacji: Uważam Rze, Polityka, Gość Niedzielny

Fotoreportaże

Komentarze (38) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (486)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga