„Uważam Rze” o 77 proc. w dół. „W Sieci” i „Do Rzeczy” łeb w łeb

W styczniu 2013 roku wśród tygodników opinii największy spadek sprzedaży, wynoszący aż 77,32 proc. zanotowało „Uważam Rze”. Tuż za podium znalazły się dwa nowe tytuły: „W Sieci” oraz „Do Rzeczy”, a różnica między nimi wyniosła zaledwie 73 egz.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Liderem pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) . Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2013 roku wyniosła 143 587 egz. i była o 0,20 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z czwartego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 124 997 egz. Na ostatnim miejscu podium znalazła się „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) ze sprzedażą ogółem na poziomie 120 127 egz., po spadku o 5,01 proc.

Tuż za podium uplasował się nowy konserwatywny tygodnik kierowany przez Jacka Karnowskiego „W Sieci” (Fratria), który zadebiutował na rynku pod koniec listopada ub.r. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w styczniu br. wyniosła 120 008 egz.

Oczko niżej uplasowała się inna nowość - kierowany przez Pawła Lisickiego „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego pierwsze wydanie ukazało się 25 stycznia br. i sprzedało się w liczbie 119 935 egz.

Najwięcej w styczniu br. stracił tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 77,32 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 29 336 egz., a tytuł spadł z drugiego miejsca aż na ósme. Ten ogromny spadek był efektem zwolnienia przez wydawcę pod koniec listopada ub.r. twórcy i redaktora naczelnego „URze” Pawła Lisickiego. Wraz z nim z redakcji odeszli prawie wszyscy publicyści i dziennikarze. Nowym naczelnym został Jan Piński (więcej na ten temat).

Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w styczniu 2013 roku liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,13 proc. do 335 981 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) zmniejszyła się o 15,36 proc. do 12 921 egz.

W styczniu 2013 roku w porównaniu do grudnia 2012 roku jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 0,64 proc.) pochwalić się mógł tygodnik „W Sieci”. Natomiast najwięcej straciło „Uważam Rze” - było to 53,87 proc.

   

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek