“Uważam Rze” ze sprzedażą powyżej 123 tys. egz.

Średnia sprzedaż pierwszych wydań tygodnika “Uważam Rze” przekroczyła 123 tys. egz. - Jesteśmy bardzo zadowoleni, nie spodziewaliśmy się takiego wyniku - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Lisicki, redaktor naczelny tytułu.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, pierwszy numer “Uważam Rze” (Presspublica), który ukazał się 7 lutego br. w cenie promocyjnej 1,90 zł, sprzedał się w liczbie 82 600 egz, kolejny miał sprzedaż na poziomie 111 500 egz., a trzeci zanotował wynik wynoszący 130 800 egz. To dane ostateczne, które wydawca przekazał do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. 

W kolejnych tygodniach sprzedaż pisma dalej rosła z wydania na wydanie. Według prognoz spółki, czwarty numer miał już sprzedaż wynoszącą 132 tys. egz., piąty rozszedł się w nakładzie 137 tys. egz., a szósty, który ukazał się na błyszczącym papierze, w mniejszym formacie i w cenie podwyższonej do 2,90 zł, zanotował rekordowy wynik na poziomie 147 tys. egz.

- To prognozy konserwatywne, wyniki te na pewno nie będą niższe, a mogą być wyższe - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Lisicki, redaktor naczelny "Uważam Rze". - Jeśli sprzedaż utrzyma się na takim poziomie, w jakim rozszedł się ostatni numer, to będziemy albo liderem albo wiceliderem segmentu tygodników opinii - dodaje.

Z danych ZKDP wynika bowiem, że w styczniu br. sprzedaż ogółem liderującego segmentowi “Gościa Niedzielnego” wyniosła 147 159 egz., a zajmującej drugie miejsce “Polityki” - 145 500 egz.  Będący na trzeciej pozycji “Wprost” miał już znacznie słabszy wynik (115 779 egz., zobacz pełne dane).

Presspublica przed startem tygodnika zakładała, iż “Uważam Rze” będzie się sprzedawać w nakładzie 50 tys. egz. Spółka rozpoczyna rozmowy z domami mediowymi, które mają zachęcić je do zamieszczania reklam w tytule - dotychczas w magazynie prawie ich nie było, poza autopromocją "Rzeczpospolitej". - Znając wyniki patrzę na to wyjątkowo optymistycznie - mówi Lisicki.

Wraz ze wzrostem sprzedaży rósł też nakład pisma - z 200 tys. egz. pierwszego numeru do 348 tys. - w takiej liczbie egz. ukazał się siódmy numer, który obecnie jest w sprzedaży. Ostatecznie nakład on się ustabilizować na poziomie około dwa razy wyższym od sprzedaży. Tytuł na razie dalej ukazywać się będzie w cenie 2,90 zł.

“Uważam Rze” to pismo określane przez wydawcą jako "konserwatywno - liberalny głos w debacie publicznej". Zastępcą redaktora naczelnego tygodnika jest Michał Karnowski, a publikują w nim m.in. Rafał Ziemkiewicz, Piotr Zaremba, Robert Mazurek, Piotr Semka, Bronisław Wildstein i Igor Janke.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce