SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vectra ma zrekompensować jednostronną zmianę umów: po 37 zł zwrotu, Cinemax przez dwa miesiące

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że Vectra naruszyła zbiorowe interesy klientów, wprowadzając w sierpniu 2015 roku jednostronne zmiany w obowiązujących już umowach. Operator zobowiązał się do zrekompensowania skutków tych zmian, osobom niekorzystającym już z jego usług zwróci po 36,80 zł.

Postępowanie podjęte przez UOKiK pod koniec 2016 roku dotyczyło jednostronnych zmian w umowach, które Vectra wprowadziła z początkiem sierpnia 2015 roku. Firma podwyższyła opłatę abonamentową, a w ramach usług telewizyjnej usunęła MiniMini+, Orange Sport, Disney XD, MiniMini+ HD, nSport+,Ale Kino+, Ale Kino+ HD, Playboy, TeleToon+ i TeleToon+ HD z listy kanałów gwarantowanych

Vectra informując klientów w pisemnie o tych zmianach, stwierdziła, że „wynikają (one) w szczególności z zaleceń otrzymanych od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, mających na celu dostosowanie całości stosowanej przez VECTRA S.A. dokumentacji do obowiązujących obecnie przepisów prawa oraz obejmują zmiany niezależne od VECTRA S.A., wdrażane przez nadawców programowych”.

W efekcie postępowania UOKiK zakwestionował prawidłowość tych zmian, orzekając, że mogły one naruszyć zbiorowe interesy konsumentów oraz stanowić nieuczciwą praktykę rynkową.

Vectra zrekompensuje klientom zmiany w umowach

Vectra zobowiązała się do zrekompensowania klientom skutków zmian zakwestionowanych przez UOKiK. Szczegółowe warunki rekompensaty opisuje na tej stronie internetowej.

W przypadku abonentów, którym jednostronnie podwyższono opłatę, operator ma zwrócić dodatkowo zapłacone środki. Tym, którzy nadal są jego użytkownikami (ściśle: będą nimi dwa tygodnie po uprawomocnieniu się decyzji UOKiK-u), ma udzielić upustu rozdzielonego na sześć miesięcy.

Pozostałym ma zwrócić 36,80 zł na podane rachunku bankowe albo przekazać kartę SIM z 15 GB internetu mobilnego, 50 minut miesięcznie na połączenia i 50 SMS-ów miesięcznie dostępnym przez trzy miesiące. Firma ma przekazać te rekompensaty w ciągu sześciu miesięcy od uprawomocnienia się decyzji regulatora.

Natomiast rekompensatą za jednostronną zmianę listy kanałów gwarantowanych dla obecnych abonentów Vectry ma być udostępnienie stacji Cinemax na dwa miesiące. Ma to nastąpić w ciągu trzech miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.

Vectra ma również informować klientów o decyzji UOKiK-u i wynikających z nich możliwości uzyskania rekompensaty: przez 3 miesiące wyświetlać komunikat w swoim serwisie internetowym i internetowej Strefie Klienta, wykupić dwa ogłoszenia w tygodnikach z programem telewizyjnym o nakładzie miesięcznym min. 100 tys. egz., wyświetlać dwa razy w ciągu doby na dekoderach komunikat o rekompensacie oraz wysłać maile i SMS-y klientom, których takie dane nadal ma.

W 2018 roku grupa kapitałowa Vectra zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 769,99 mln zł oraz spadek zysku netto o 17,3 proc. do 64,4 mln zł. W 2018 i na początku 2019 roku zrealizowała kilka przejęć, na koniec grudnia miała milion abonentów, z których trzy czwarte korzystało z telewizji cyfrowej. Wpływy z usług telewizyjnych były ponad dwa razy wyższe niż z internetowych.

Dołącz do dyskusji: Vectra ma zrekompensować jednostronną zmianę umów: po 37 zł zwrotu, Cinemax przez dwa miesiące

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
od 1 maja 2020 miał być dostępny CINEMAX przez 2 miesiące dla abonentów w ramach rekompensaty - i oczywiście Vectra nie wywiązała się z deklaracji.
odpowiedź
User
Dorka
Dziś 2 maja nadal brak CINEMAX.👎👎
odpowiedź