SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Viva!” o 50 proc. do góry, “Gala” straciła najwięcej

We wrześniu br. spadki sprzedaży zanotowały trzy magazyny z segmentu people: “Party” pozostające liderem rankingu, “Show” oraz “Gala”, której wynik zmalał najbardziej. O prawie połowę swoją sprzedaż podniosła natomiast “Viva!”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, iż średnie rozpowszechnianie płatne razem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) we wrześniu br. wyniosło 466 274 egz., czyli było o 4,73 proc. niższe niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się konkurencyjny dwutygodnik "Show" (Wydawnictwo Bauer). Jego rozpowszechnianie płatne razem w dziewiątym miesiącu br. wyniosło 441 599 egz. i było o 2,36 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub. r.

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), która zanotowała wzrost aż o 48,94 proc., a jej wynik sprzedażowy wyniósł 241 965 egz. Trzeba jednak dodać, że we wrześniu 2010 roku jeden z trzech numerów “Vivy!” ukazał się w promocyjnej cenie 0,99 zł, zaś rok wcześniej oba wydania miały normalną cenę – 5,90 zł.

Czwarty w rankingu był jedyny w nim tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska). We wrześniu br. rozchodziła się średnio w nakładzie 96 029 egz., czyli jej rozpowszechnianie płatne razem było o 17,27 proc. niższe niż rok wcześniej. Był to największy spadek w zestawieniu. Magazyn ten we wrześniu br. miał trzy wydania (dwa normalnej cenie – 3,50 zł, jedno w podwyższonej do 3,99 zł), zaś rok wcześniej cztery wydania “Gali” ukazały się w cenie standardowej. 

Wirtualnemedia.plwrzesień
ZKDP20102009
Tytułrozpowszechnianie płatne razem
Party Życie Gwiazd466 274489 402
Show441 599452 292
Viva241 965162 462
Gala96 029116 070


 
Porównując dane z września br. do wyników sprzedaży z poprzedniego miesiąca widać, że wzrost sprzedaży zanotowała jedynie “Viva!” (wyniósł on 44,77 proc.), zaś największy spadek dotknął magazynu “Party” (o 8,31 proc.). 

Wirtualnemedia.pl2010
ZKDPwrzesieńsierpień
Tytułrozpowszechnianie płatne razem
Party Życie Gwiazd466 274508 515
Show441 599467 933
Viva241 965167 133
Gala96 029101 515


 

Dołącz do dyskusji: “Viva!” o 50 proc. do góry, “Gala” straciła najwięcej

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
krystyna 769
Gala , powinna kosztować 1 zł i ani grosza więcej. To pismo jest już zatopione. Jak naczelną była ela szawarska gazeta była ciekawe i robiona z klasą.
odpowiedź
User
Ana
Widać, że Szawarska ciągle na bezrobotnym, bo jak ją wywalili z Gali, to nikt nie chce jej przyjąć, robi sobie sama promocję. To właśnie ona rozpoczęła zmiany, które spowodowały, że sprzedaż Gali poleciała. Szawarska to najlepiej potrafiła mataczyć, robić ludzi w konia i honoraria obcinać dziennikarzom, którzy nie byli jej przydupasami. I oto wyniki dalszego ciągu takiej polityki.
odpowiedź
User
piotrek
Gazeta, była robiona super tylko i wyłącznie za czasów kaśki przybyszewskiej. widać chyba różnice? prawda? Obecna naczelna GALI doprowadziła to pismo do upadku. Ela szwarska to babka kompetentna i napewno znajdzie dobrą robotę.
odpowiedź