W kwietniu br. VoD.pl (należący do Grupy Onet) odwiedziło 3,38 mln użytkowników, prawie dwa razy więcej niż zanotował zajmujący kolejne miejsce Player.pl (Grupa TVN) - 1,97 mln, oraz po ponad dwa-trzy razy więcej niż Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,44 mln, i dział VoD serwisu TVP.pl - 1,18 mln - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Natomiast Player.pl i Ipla.tv zanotowały najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika. Pierwszy serwis miał 52,58 mln odsłon oraz 8 godzin i 12:10 minuty średniego czasu, a drugi - 34,45 mln odsłon oraz 4 godziny i 58:55 minuty czasu. Sekcja VoD na TVP.pl przyciągnęła przeciętnego użytkownika na 2 godziny i 17:10 minuty, a VoD.pl i Kinoplex.gazeta.pl - na nieco ponad godzinę.
Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która w kwietniu br. zanotowała 780,8 tys. użytkowników i 1,92 mln uruchomionych aplikacji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##
Serwisy należące do nadawców telewizyjnych najlepsze statystyki osiągają w czasie wiosennej ramówki od marca do maja i jesiennej od września do listopada. Mają też inne strategie udostępniania treści. Na Player.pl i Ipli oprócz produkcji TVN i Polsatu dostępnych jest sporo materiałów od zewnętrznych podmiotów (na Player.pl pojawiły się one w lutym ub.r.), m.in. od Telewizji Polskiej, która natomiast nie ma u siebie zewnętrznych produkcji, za to sporo swoich programów udostępnia na YouTubie.
Wszystkie te serwisy zawierają głównie programy rozrywkowe, seriale i filmy. Na Ipla są też programy i transmisje sportowe, a TVP udostępnia je w sekcji sportowej swojego portalu. Programy informacyjne i publicystyczne TVN można oglądać głównie na TVN24.pl, a TVP - na TVP.info. W ofercie Kinoplex.gazeta.pl są głównie filmy i kilka seriali, a na VoD.pl - także programy telewizyjne.

W serwisach większość produkcji jest dostępnych za darmo, natomiast za oglądanie tych najatrakcyjniejszych (zwłaszcza premierowych filmów) trzeba płacić. Na Player.pl pod koniec ub.r. wprowadzono ofertę dla klientów sieci T-Mobile, a na TVP.pl - bezpłatną Strefę Widza dla osób płacących abonament RTV.
Z serwisów VoD związanych z mniejszymi nadawcami telewizyjnymi najpopularniejsze jest HBOgo.pl, które w kwietniu br. odwiedziło 125,7 tys. użytkowników.
VoD.pl stracił w skali roku 350,3 tys. użytkowników, 5,09 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 9,1 proc., 14,7 proc. i 1,8 proc.). Natomiast Player.pl odwiedziło o 263,9 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (15,5 proc. w górę), którzy wykonali 5,8 mln odsłon więcej (12,4 proc. w górę), przy czym każdy spędził na stronie 56:34 minuty mniej (10,3 proc. w dół).

Ipla.tv zyskała rok do roku 66,1 tys. użytkowników, 6,25 mln odsłon i 55:37 minuty średniego czasu korzystania (to 4,8 proc., 22,2 proc. i 22,9 proc. w górę), za to aplikacja Ipla zanotowała spadek o 355,7 tys. użytkowników i 332,2 tys. uruchomionych aplikacji (31,3 i 14,7 proc. w dół).
Bardzo duży wzrost osiągnęła natomiast sekcja VoD na TVP.pl - o 608,7 tys. użytkowników i 10,4 mln odsłon (czyli 105,7 proc. i 152,7 proc.). Średni czas korzystania ze strony wzrósł skokowo z marca na kwiecień br., po tym jak dołączyła ona w Megapanelu do pomiaru streamów wideo.
Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki czołowych serwisów w 2014 i 2015 roku
VoD.pl notuje bardzo stabilną odwiedzalność, wynoszącą zazwyczaj 3,5-4 mln użytkowników i 30-39 mln odsłon. W kwietniu br. miał najniższe w ostatnim półtora roku statystyki liczby użytkowników i odsłon.

Na stronie każdy użytkownik spędza miesięcznie ok. godziny.
Player.pl najlepsze wyniki osiąga od marca do maja i od września do listopada, czyli w czasie trwania ramówek telewizyjnych z premierowymi produkcjami. Serwis notuje wtedy ok. 2 mln użytkowników i 50-60 mln odsłon miesięcznie, a przeciętny odwiedzający spędza w nim po 8-9 godzin.
W pozostałych miesiącach wyniki strony maleją do 1-1,5 mln użytkowników, 20-50 mln odsłon oraz 6-7 godzin średniego czasu korzystania
Podobne wahania jak w przypadku Player.pl, choć w mniejszej skali, są w wynikach Ipla.tv. W czasie trwania wiosennych ramówek telewizyjnych miał po 1,3-1,5 mln użytkowników i ok. 30 mln odsłon miesięcznie, a jesienią ub.r. było to nawet 1,6-1,8 mln użytkowników i 33-36 mln odsłon.
Średni czas korzystania ze strony wydłużył się z zazwyczaj 3,5-4 godzin miesięcznie w ub.r. do 4,3-5 godzin w pierwszych miesiącach br.

Sekcja VoD serwisu TVP.pl zaczęła mocno zyskiwać na odwiedzalności jesienią ub.r. Od stycznia do września miała po 370-750 tys. użytkowników i 4,1-8,8 mln odsłon miesięcznie, w listopadzie - już 970 tys. użytkowników i 12 mln odsłon.
Wiosną br. strona osiągnęła rekordowe statystyki: w marcu i kwietniu odwiedziło ją po 1,1-1,2 mln internautów i 17,2 mln odsłon.
Skokowy wzrost średniego czasu korzystania z witryny, który nastąpił w kwietniu br., wynika głównie z dołączenia przez nią do pomiaru streamów wideo w Megapanelu.











